کارشناس مسایل سیاسی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن حقیقی‌ترین رفراندوم است و موضوعات فرعی را نباید به جای موضوعات اصلی قرار داد.
کد خبر: ۵۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 14 February 2018

محمد اکبرزاده صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس پیرامون صحبت‌های اخیر آقای روحانی در 22 بهمن گفت: طرح مسئله رفراندوم در شرایط حاضر و زمانه فعلی کام مردم را تلخ می‌کند و ضرورتی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه آقای روحانی مواضع نامناسبی در زمان‌های نامناسب دارند و طرح  مسئله رفراندوم در حضور جمعیت میلیونی که صحنه‌ای باشکوه و تماشایی در 22 بهمن خلق کردند، اعتباری ندارد و فاقد ارزش است.

وی در باب حضور باشکوه مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: حضور باشکوه و تماشایی مردم در این روز حقیقی‌ترین رفراندوم است چرا که جامعه ایران بار دیگر  با آرمان امام، انقلاب و شهدا تجدید پیمان و عهد می‌کنند و مواضع خود را نسبت به تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور در روز 22 بهمن صراحتاً بیان می‌کنند.

این کارشناس سیاسی درباره برنامه دولت برای اداره حوزه اقتصاد گفت: من معتقدم دولت برنامه‌ای برای اداره اقتصاد و طرحی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد لذا سعی می‌کند با پرداختن به موضوعات فرعی همچون رفراندوم دست به حاشیه‌سازی بزند.

وی در خصوص مواضع آقای روحانی گفت: بعضاً مواضع رئیس‌جمهور که مجری قانون اساسی است با قانون اساسی مغایرت دارد همچون بیان  رئیس‌جمهور که گفت: «مردم را به‌زور نمی‌شود بهشت برد» که این بیان با نص صریح قانون اساسی و با اصل 12 قانون اساسی کشور مغایرت دارد.

اکبرزاده پیرامون خواست حقیقی و مطالبه اصلی جامعه گفت: رفراندوم حقیقی و سؤال اصلی جامعه در موضوع اقدامات دولت در حوزه اقتصاد است و اگر قرار است رفراندومی صورت پذیرد با توجه به اینکه مسئله و اولویت روز کشور اقتصاد است باید این حوزه موضوع مورد سوال در جامعه باشد.

وی در ادامه  پیرامون رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه گفت: 85 درصد امکانات کشور در دست قوه مجریه است و نزدیک به 2000 مسئول و مدیر ارشد توسط دولت انتخاب و نصب می‌شوند لذا مسئول اصلی تحول وضعیت معیشت و سبک زندگی جامعه به‌ویژه رفع مشکلات اقتصادی قوه مجریه است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: مردم جامعه مشکلات را تحمل می‌کنند از مشکلات خسته نیستند آنچه که باعث خستگی مردم و جامعه انقلاب اسلامی می‌شود وجود فساد و نا عدالتی و تبعیض در ساختار اجرایی کشور است.

وی در پایان بیان داشت: بزرگ‌ترین وظیفه دولت مبارزه با فساد اقتصادی حاکم بر ساختار اجرایی کشور است و قوه مجریه باید سعی کنند اعتماد ازدست‌رفته مردم نسبت به خود را دوباره احیا کند و این امر فقط از طریق مبارزه و مقابله با فساد و تبعیض امکان دارد.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهور در سخنرانی  روز راهپیمایی 22 بهمن در حضور باشکوه و تماشایی مردم با اشاره به اصل 59 قانون اساسی گفت: «گر جایی ما باهم بحث داریم باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم، اصل 59 قانون اساسی می‌گوید در برخی موارد قانون‌گذاری و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی،  مراجعه به آراء مستقیم مردم است. اگر در دو تا مسئله اختلاف‌نظر داریم، جناح‌ها اختلاف دارند، دعوا و شعار ندارد، صندوق آراء را بیاوریم و طبق اصل 59 قانون اساسی هر چه مردم گفتند، به آن عمل کنیم، این ظرفیت قانون اساسی ماست و باید به ظرفیت‌های قانون اساسی‌مان عمل کنیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار