مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: پنج هزار و 500 پایه تیر برق در وسط معابر شهری و روستایی این استان 863 هزار نفری جابه جا می شود.
کد خبر: ۵۶۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 14 February 2018

علیرضا صبوری اظهار کرد: اکنون سه هزار تیر چراغ برق در معابر روستایی نیاز به جابه جایی دارد که تاکنون 2 هزار و 400 پایه تیر برق در این معابر جابه جا شده است. 
وی افزود: براساس قانون، وظیفه جابه جایی تیرهای برق با دستگاه های خدمات رسان و در روستاها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است؛ با اجرای طرح هادی روستایی و تعریض معابر تیرهای برق در وسط معابر مانده و برای ترددها مزاحمت ایجاد کرده است. 
صبوری گفت: در شهرها نیز قانونگذار تکلیف کرده است که دستگاه هایی که طرح تعریض معابر یا بهسازی ها را انجام می دهند، باید نسبت به جابه جایی تیرهای برق اقدام کنند و در سال های گذشته با همکاری برخی شهرداران اقداماتی انجام شد و بخشی از منابع مالی نیز توسط شهرداری و بخشی نیز توسط این شرکت تامین شد. 
وی تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری شهرداری بجنورد، 850 پایه تیر برق در این شهر جابه جا شد و برای جابه جایی سایر تیرهای برق نیز باید با همکاری شهرداری ها برنامه ریزی و اقدام لازم انجام شود. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در روستاها نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است تا نسبت به جابه جایی آن دست از تیرهای برق که با اجرایی شدن طرح های هادی در وسط معابر روستایی قرار گرفته است، اقدام کند. 
صبوری اظهار کرد: وجود تیرهای برق در وسط معابر، ایمنی تردد وسایل نقلیه را با خطر روبه رو کرده است و خطر برخورد با آن می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. 
صبوری گفت: تیرهای برق مزاحم، مبلمان روستایی را هم دچار خدشه کرده است و علاوه بر آن، برخورد وسیله نقلیه با آن می تواند خسارت هایی را به شبکه توزیع نیروی برق وارد کند. 
وی اعتبار مورد نیاز برای جابه جایی این تیرها را 90 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: 20 میلیارد ریال آن از منابع داخلی و مابقی از محل اعتبارات تملک دارایی استان تامین می شود. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در صورت اختصاص اعتبار، طی 2 سال تیرهای مزاحم در معابر روستایی جابه جا می شود. 
بر اساس این گزارش 38 درصد از مشترکان شرکت برق خراسان شمالی معادل 125 هزار و 300 مشترک در روستاها است و 55 درصد از طول شبکه فشار متوسط معادل سه هزار و 300 کیلومتر و 47 درصد از شبکه فشار ضعیف معادل حدود 2 هزار کیلومتر در این شرکت در روستاهای این استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار