نماینده بجنورد:
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به علت مشکلات مالی، قانون افزایش سن بازنشستگان به 65 سال را پیشنهاد داده است، گفت: با این قانون که به ضرر جوانان بیکار است، مخالفم.
کد خبر: ۵۶۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 18 February 2018

علی قربانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشورهایی نظیر ایران که آمار بیکاری بسیار بالاست و میلیون ها جوان تحصیل کرده بیکار در کشور داریم، تصویب اینگونه قوانین به ضرر مردم است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از جوانان تحصیل کرده متقاضی کار هستند و بهتر است سن بازنشستگی افزایش نیابد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد اینجانب تصویب چنین قانونی نارضایتی های زیادی را در پی دارد.

نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: دولت باید به فکر حل معضل بیکاری جوانان باشد تا از اینگونه مشکلات پیشگیری شود.

قربانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با مشکلات مالی مواجه است اما این به معنای تصویب هر قانون و پیشنهادی از سوی سازمان نیست و باید به فکر توازن دریافتی و پرداختی های خود باشد، اضافه کرد: به احتمال زیاد مجلس با تصویب طرح افزایش سن بازنشستگان مخالفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کسبه مشاغل آزاد نیز بیشتر از سن 60 سال توان پرداخت حق بیمه نداشته و می خواهند مدت زمان باقیمانده عمر خود را در آسایش زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید آسایش و رفاه ملت در اولویت برنامه های کاری مسئولان باشد، افزود: پس از گذشتن سنی از دوره خدمت، پس از 30 سال هر روز از خدمت مانند یک ماه می گذرد و نیاز به حضور نیروهای تازه نفس برای پیشبرد امور است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این موضوع که در دولت قبل پیشنهادی مبنی بر پرداخت پاداش به بیمه شدگان مشاغل آزاد به مجلس تقدیم شده اما به سرانجام نرسید، توضیح داد: در این خصوص در مجلس شورای اسلامی موضوعی مطرح نشده و این روزها تصویب بودجه پشنهادی سال 97 در دستور کار مجلس است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار