خراسان شمالی در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)٬ میزبان ۹ شهید سرافراز ایران اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 19 February 2018

همزمان با ایام سوگواری و شهادت یاس نبوی٬ سرزمین شهیدپرور خراسان شمالی٬ امروز میزبان 9 شهید سرافراز ایران اسلامی است که پس از سال‌ها به موطن خود بازگشته و بار دیگر یاد و خاطره سال‌های دفاع مقدس را در ذهن‌ها زنده می‌کنند.

پیکر مطهر 6 شهید گمنام و 3 شهید تازه شناسایی شده٬ صبح امروز از مشهد مقدس وارد استان خراسان شمالی شد و مورد استقبال پرشور مردم ولایی شهرستان فاروج قرار گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده٬ کاروان حامل پیکر مطهر شهدا٬ ساعت 10 امروز وارد شهرستان شیروان شده و مراسم رسمی استقبال و مشایعت این لاله‌های گلگون٬ با حضور امام جمعه٬ فرماندار و سایر مسئولان شیروان٬ برگزار می‌شود.

مردم شهر معرفت٬ بجنورد نیز٬ ساعت 16 امروز در میدان آزادگان این شهر٬ به استقبال شهدای گلگون کفن ایران اسلامی رفته و فرزندان این خاک دلاور خیز را به آغوش می‌کشند. هم‌چنین مراسم شب وداع با شهدا٬ بعد از نماز مغرب و عشا٬ در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می‌شود.

مراسم تشییع این 9 شهید والامقام٬ همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)٬ از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد انقلاب بجنورد آغاز و تا میدان شهید کلاته ادامه خواهد داشت. 2 تن از شهدای تازه شناسایی شده نیروی انتظامی و بسیج در گلزار شهدای بجنورد و یک شهید والامقام در شهرستان گرمه به خاک سپرده می‌شود.

هم چنین دو شهید گمنام در دانشگاه پیام نور بجنورد٬ دو شهید در دانشگاه فرهنگیان و دو شهید نیز در مجتمع آموزش عالی اسفراین٬ آرام می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار