امام‌جمعه بجنورد در هشدار به برخی از فرقه‌های درون کشور گفت: این فرقه‌های نوچه‌های داعش صفت خود را جمع کنند در غیر این صورت مردم وارد کار خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 24 February 2018

آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به ویژگی‌های یک جامعه مهدی پسند گفت: شروط یک جامعه اسلامی و مهدی پسند اقامه نماز و کمک به پررنگ شدن آن، پرداختن زکات و کمک به نیازمندان و پرداختن خمس مال است که سبب رونق زندگی افراد یک جامعه اسلامی می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه بیان کرد: پرداختن زکات سبب خودسازی می‌شود و هنگامی‌که قسمتی از آن را کنار می‌گذاریم خلأهای وجودی انسان نیز پر می‌شود و برکت الهی در اموال مؤمنان بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نزدیکی هفته تربیت افزود: تقوا یکی از اساسی‌ترین موارد تربیتی است لذا بایستی انسان تقوای خود را بالا ببرد.

آیت‌الله یعقوبی در ادامه عنوان کرد: شهید رجایی و شهید باهنر بنیان‌گذار مسائل تربیتی هستند که این بزرگواران در زمان طاغوت معلم بودند و فرزندان مردم را با ارزش‌های امام و انقلاب آشنا می‌کردند و بعد از انقلاب نیز در آموزش‌وپرورش خدمت می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به خطر تأثیر سند 2030 بر روی تربیت‌پذیری فرزندان مطرح کرد: سند 2030 ریشه تربیت را می‌زند و فرزندانمان را به سمتی می‌برد که در بزرگ‌سالی واقعاً دچار بحران می‌شوند که حتی فکر کردن به اجرایی شدن این نوع سند در آموزش‌وپرورش کشور تأسف‌بار است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب اعتمادبه‌نفس است که امروزه در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله پزشکی، تکنولوژی و هسته‌ای بر روی پای خود می‌ایستد.

آیت‌الله یعقوبی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هشدار دادند و فرمودند مردم آگاه باشید هر انقلاب ارتجاع هم دارد که مسائلی هم چون اشرافی گری، اعتماد به بیگانه، بی‌دقتی در امور بیت‌المال و تقویت نکردن بنیه دفاعی می‌تواند این انقلاب را به خطر بیندازد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اغتشاش اخیر دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران بیان کرد: این اشخاص بی‌دلیل هرج‌ومرج به وجود آوردند و نیروی انتظامی بااقتدار تمامی آنان را سرکوب کرد و بااینکه عزیزان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند امّا امنیت برقرار شد.

وی افزود: بهتر است دست نیروی انتظامی در تصمیم‌گیری‌ها کمی بازتر گذاشته شود و به سران این فرقه‌ها هشدار می‌دهیم که نوچه‌های خود را جمع کنید وگرنه این ملت تمامی مزدوران ایرانی داعش صفت را از بین می‌برند.

گفتنی است در پایان آیت‌الله یعقوبی 5 اسفند روز مهندسی را به‌تمامی زحمت کشان این عرصه تبریک گفت و خواستار ساختن خانه‌های مقاوم و استاندارد شد تا در برابر زلزله مستحکم باشند و مردم آسیب نبینند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار