رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان 75 واحد صنایع تبدیلی فعال است، گفت: 750 هزار تن از تولیدات بخش کشاورزی این استان در سال فرآوری می شود.
کد خبر: ۵۷۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 26 February 2018

عبدالله یوسفی اظهار کرد: تولید سالانه بخش کشاورزی استان یک میلیون و 500 هزار تن شامل محصولات باغی و زراعی است.
وی گفت: در حوزه تاکستان‌های استان و فرآورده‌های جانبی آن و سایر سردرختی‌ها و خشکبار مربوطه، همچنین محصولات دامی و زراعی و تمامی فرآورده‌های فرعی در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی تنوع بسیار خوبی وجود دارد.
یوسفی افزود: در 10 ماه سال جاری بیش از 9 میلیون و 200 هزار دلار محصولات کشاورزی این استان صادر شده است که 8.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف مهم ساخت و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه امسال به نام تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد ارزش‌افزوده در تولیدات کشاورزی و دامی می تواند نقش مهمی را به عینیت بخشیدن به شعار سال ایفا کند.
یوسفی افزود: اکنون ظرفیت واحدهای تولیدی استان در محصولات کشاورزی مطلوب است اما باید تکنولوژی‌های روز در این واحدها نهادینه شده و محصولات با هدف صادرات تولید شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است و 82 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این عرصه فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار