معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: فعالیت خانه مسافرها در این استان موجب تعدیل نیرو در هتل ها و مهمان پذیرها می شوند.
کد خبر: ۵۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 26 February 2018

مینا هاشمی در گفت و گو با ایسنا افزود: این اداره کل 40 خانه مسافر را در این استان ساماندهی کرده و برای 20 خانه مسافر از این تعداد نیز مجوز صادر کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از جامعه هتل داران و مهمان پذیرهای این استان نسبت به فعالیت خانه مسافرها گلایه مند هستند و بر این امر معتقدند که فعالیت آن ها موجب کاهش شدید ضریب اشغال هتل و مسافرخانه ها می شود، ادامه داد: این موضوع صحت دارد و این امر یک معضل و مشکل است که باید در سطح کلان حل شود.

هاشمی اظهار کرد: این موضوع بار و بارها بازگو شده است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: با صدور مجوز برای فعالیت خانه مسافرها از یک طرف برای یکی دو نفر اشتغال ایجاد می شود اما از سوی دیگر فعالیت آن ها موجب می شود تا ضریب اشغال در مهمان پذیر و هتل ها به شدت کاهش یابد و مشکل تعدیل نیرو در این مکان ها به وجود آید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما مهمترین راهکار برای حل این مشکل این است که بتوان به خوبی خراسان شمالی را به تمامی ایران با تبلیغات انجام شده معرفی کرد و مسافران گذری را تبدیل به گردشگر کرد تا مدت اقامت آن ها در استان افزایش یابد در این صورت هم هتل و مهمان پذیرها و هم خانه مسافرها از این امر منتفع خواهند شد.

وی تاکید کرد: نهادهایی همچون شهرداری ها باید توجه ویژه به پاکیزگی، ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و همچنین نصب المان های جذاب داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار