رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه بیش از چهار میلیون بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند گفت: 99 درصد کشاورزان تحصیلات دانشگاهی ندارند.
کد خبر: ۵۷۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 28 February 2018

احمد کبیری در همایش روز مهندس در خراسان شمالی اظهار کرد: تنها کمتر از 1 درصد بهره برداران بخش کشاورزی کشور تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند.
وی افزود: یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی و آموزش، ضعف سیستم دانشگاهی رشته های کشاورزی است که دانشجویان پس از دانش آموخته شدن و کسب مهارت ورود به عرصه کشاورزی را ندارند.
وی بیان کرد: ناچار هستیم کشاورزی را با عنصر دانش به پیش برده و برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان زحمتکش استفاده کرد.
کبیری گفت: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است که نیروهای دانش آموخته رشته های کشاورزی در یک فرایند برنامه ریزی شده برای اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی به کار گمارده شوند.
وی با اشاره به تدوین نظام جامع دامپروری، قانون افزایش بهره وری کشاورزی در کشور گفت: با وجود جمعیت قابل توجه بهره بردار در این بخش باید دانش کشاورزی را به سمت واحدهای بهره برداری سوق دهیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: 70 درصد دانش آموخته های بخش کشاورزی جویای کار هستند و باید فضا را برای ورود آنها به بازار کار مهیا کرد.
کبیری با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیش از 230 هزار عضو دارد افزود: از این میزان فعال بخش کشاورزی 17 درصد در بخش خصوصی و 13 درصد در بخش دولتی مشغول به کار هستند.
کبیری افزود: بر این باوریم که دولت توان جذب این تعداد نیروی جویای کار را ندارد اما می تواند با حمایت حداقلی از دانش آموختگان جویای کار برای بحث آموزش مهارتی می تواند آنها را وارد عرصه کار کند.
وی با بیان اینکه باید بهره برداران بخش کشاورزی به دانش آموخته های مرتبط با این حوزه اعتماد داشته باشند اظهار کرد: هم اکنون اولین مانع فعالیت دانش آموخته ها نبود اعتماد از سوی کشاورزان است که باید تلاش کنیم این امر به دست آید.
وی افزود: هم اکنون به کشاورزان باید توصیه کنیم تا از خدمات مهندسان و کارشناسان در حوزه کشاورزی استفاده کنند زیرا که با استفاده از دانش بهره برداری را افزایش خواهند دهند و لطمه ای هم به تولید آنان وارد نمی شود حتی این امر را باید برای آنان تضمین کنیم تا با خیال راحت از دانش جوانان دانش آموخته استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دانش آموخته های بخش کشاورزی باید کار را آسان تر و هزینه ها را تولید را پایین بیاورند گفت: باید تلاش شود این اطمینان از سوی کشاورزان به دست آید.
در این آیین از تعدادی از مهندسان و کارشناسان بخش کشاورزی استان خراسان شمالی در حوزه های مختلف قدردانی شد.
این آیین با حضور مسئولان کشوری، استانی و دانش آموخته های بخش کشاورزی در سالن هتل داریوش برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار