800 کلاس درس در خراسان شمالی برابر قانون طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی مدارس بدون استحکام، فرسوده است.
کد خبر: ۵۷۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 04 March 2018
علی نیا- 800 کلاس درس در خراسان شمالی برابر قانون طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی مدارس بدون استحکام، فرسوده است.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان این مطلب در آیین افتتاح مدرسه 9 کلاسه دانش بجنورد، با اشاره به این که تاکنون 143 میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رهبری به استان در حوزه آموزش و پرورش  اختصاص پیدا کرده است، افزود: از محل مصوبات سفر رهبری 125 میلیارد تومان  تا پایان سال 95 برای احداث اردوگاه دانش آموزی بجنورد، مجتمع 24 کلاسه استثنایی بجنورد، احداث و تجهیز 7 خوابگاه شبانه روزی و احداث و تجهیز 4 سالن ورزشی در استان هزینه شد.«بابایی» با اشاره به پروژه هایی که در سال 95 شروع شده است، ادامه داد:  27 پروژه با 111 کلاس درس شامل 16 مدرسه، 5 سالن ورزشی ،5 استخر دانش آموزی و یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در بجنورد در مجموع با اعتبار 35 میلیارد و 750 میلیون تومان در دست اجراست.وی با بیان این که منتظر تخصیص اعتبار  44 میلیارد و 600 میلیون تومان دیگر از این محل هستیم، اظهارکرد: از این مبلغ 32 میلیارد و 500 میلیون تومان برای پروژه های جدید شامل احداث 16 کلاس در استان، احداث و تجهیز یک سالن ورزشی در جرگلان و احداث مجتمع سازمان تبلیغات اسلامی هزینه خواهد شد.وی با اشاره به این که مدارس 2 نوبته یکی از مشکلات ما به ویژه در مرکز استان است، ادامه داد:  در سفر کاروان تدبیر و امید به سمت حذف مدارس خشتی و گلی رفتیم  و  40 مدرسه خشتی و  گلی در استان برچیده شد و تنها  130 کلاس درس  کانکسی در استان  وجود دارد. وی گفت: دبیرستان پسرانه 9 کلاسه دانش بجنورد با زیربنای آموزشی هزار مترمربع، با 2 میلیارد و 150میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری افتتاح شد. استاندار خراسان شمالی نیز در  این آیین با اشاره به این که باید مدارس 2 نوبته در استان به یک نوبته تبدیل شود، گفت: متولیان مربوطه در منابع طبیعی گفته اند برای ساخت مدرسه در روستاها مشکل زمین نداریم و این موضوع توسط منابع طبیعی حل و فصل خواهد شد. «صالحی» از شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی خواست برای تأمین زمین مدارس کمک کنند تا مشکلات برطرف شود و به سمت ساخت مدارس پیش برویم.
وی با اشاره به این که  سال 1400 باید پایان فعالیت مدارس 2 نوبته استان باشد، اظهارکرد: 120 آموزشگاه در استان 2 نوبته است و باید با برنامه ریزی های انجام  شده به سمت یک نوبته شدن  مدارس پیش برویم. 
«حاتمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: تمام هم و غم  معلمان و  آموزش و پرورش ارتقای جایگاه علمی است. «اسدی» مدیر آموزش و پرورش بجنورد هم با اشاره به این که آمار مدارس 2 نوبته در شهرستان بجنورد از میانگین کشوری بالاتراست، گفت: در حال حاضر 120 فضای فیزیکی کم داریم.
/منبع:روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار