باید بدانیم که این نوع نگاه و منش یک حقیقتی در برخی مدیران دولتی است که به نظر می‌رسد شاید این رفتارها نه‌تنها مرحمی بر زخم‌های مردم نباشد بلکه ایجاد شدن حواشی بر کار و عملی که در اصل خوب و مناسب است می‌تواند زخمی دیگر را بر پیکر اذهان جامعه ایجاد کند.
کد خبر: ۵۷۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 07 March 2018

15 اسفند به نام روز درختکاری ثبت شده است که در این روز مسئولان و مردم با کاشت نمادین درخت بر حفاظت از منابع طبیعی و توسعه فرهنگ درختکاری تبلیغ و حمایت می‌کنند.

امسال نیز این مراسم در اقصی نقاط کشور توسط بسیاری از مسئولان و مردم انجام شد که گاها حاشیه‌هایی غیرمعمول این فضای متداول را به سویی دیگر می‌کشاند.

استاندار خراسان شمالی نیز همچون بسیار از مسئولان به غرس نهال پرداخت که انتشار نحوه چگونگی غرس این نهال درخت واکنش‌های بسیاری را از سوی فعالان فضای مجازی برانگیخت.

قرار گرفتن محمدرضا صالحی بر روی کارتن برای کاشت نهال و خاکی نشدن کفش‌ها و لباس‌هایش سوژه‌ای بود که از غرش درخت به چشم ناظران مجازی مهم‌تر آمد و این فضا دستمایه‌ای برای بیان نظرات و دیدگاه‌های افراد مختلف در این محیط شد.

همه واکنش‌های مجازی به یک رفتار واقعی
 

شاید به توان گفت اولین پست انتقادی را مسعود ده‌نمکی در صفحه اینستاگرام خودش با عنوان"خاکی باش!" منتشر کرد.

بعد از آن بود که افراد مختلف در صفحات اینستاگرام و توییتر خود به این اقدام دور از عرف استاندار خراسان شمالی انتقاد کردند و با دیدگاه‌های مختلف به بررسی این رفتار استاندار خراسان شمالی پرداختند.

همه واکنش‌های مجازی به یک رفتار واقعی
 

واکنش یک کاربری فضای مجازی با پیوند زدن این موضوع با حضور برخی مسئولان دولتی درون چادرهای زلزله‌زدگان کرمانشاه با کفش یکی دیگر از انواع نگاه به این موضوع بود.

نگاه مخاطبی دیگر با رفتار فرماندهان زمان دفاع مقدس همچون شهید باکری نیز در نوع خود جالب توجه بود.

همه واکنش‌های مجازی به یک رفتار واقعی
 

بسیاری از مقایسه‌ها و کنایه‌ها نیز در این فضا نسبت به حضور با تشریفات استاندار خراسان شمالی در مراسم درختکاری می‌توان یافت که تنها بخشی از توییت‌ها و پیام‌های مختلفی است که کاربران فضای مجازی برای این رفتار منتشر کرده‌اند.

همه واکنش‌های مجازی به یک رفتار واقعی
 

اما گذشته از تمام این واکنش‌ها که در فضای مجازی نسبت به این رفتار ایجاد شد، باید بدانیم که این نوع نگاه و منش یک حقیقتی در برخی مدیران دولتی است که به نظر می‌رسد شاید این رفتارها نه‌تنها مرحمی بر زخم‌های مردم نباشد بلکه ایجاد شدن حواشی بر کار و عملی که در اصل خوب و مناسب است می‌تواند زخمی دیگر را بر پیکر اذهان جامعه ایجاد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار