استاندار خراسان‌شمالی گفت: وضعیت بارندگی استان مساعد نیست و بیشترین درصد کاهش بارندگی به خراسان شمالی تعلق دارد و بنابراین ارائه طرح سازگاری با کم‌آبی از سوی امور آب استان الزامی است.
کد خبر: ۵۷۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 11 March 2018

محمدرضا صالحی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی در روزهای واپسین سال جاری گزارشی از میزان جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌های اجرایی تهیه و ارائه کند و همچنین پس از اعلام بودجه سال آینده جدول‌بندی بر اساس میزان اعتبارات ملی و استانی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

وی با تأکید بر این که برگشت اعتبارات و اسناد خزانه از سوی هیچ مدیری با هر دلیلی قابل‌قبول نیست، تصریح کرد: مکلف به صرف یک درصد اعتبارات خود برای تولید برنامه فرهنگی صداوسیما و یک درصد اعتبارات برای انجام کارهای پژوهشی هستند و همچنین باید یک درصد بودجه خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای درخواست اسناد خزانه با فرصت قانونی تا ۱۵ تیر سال آینده اقدامات لازم انجام شود و بنا بر گزارشات از محل بند "ز" اسناد خزانه ۱۰۰ درصد و از محل بندهای "ه" و " و" ۳۰ درصد جذب‌شده است و دوباره تأکید می‌کنم عدم جذب اعتبارات و اسناد خزانه ضعفی غیرقابل‌قبول است.

وی ادامه داد: وضعیت بارندگی استان مساعد نیست و بیشترین درصد کاهش بارندگی به خراسان شمالی تعلق دارد و بنابراین ارائه طرح سازگاری با کم‌آبی از سوی امور آب استان الزامی است و یادآور می‌شوم برای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی مصرف آب در گام نخست باید مدیران و مسئولان استانی ورود یابند تا گفته‌ها و تأکیدات آنان به مردم برای صرفه‌جویی اثربخش باشد.

صالحی اشاره داشت: در توزیع اعتبارات آخر سال مواردی با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اولویت می‌باشد و همچنین امید است با توجه به وعده دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شاهد پرداخت حق و حقوق و مطالبات کارکنان باشیم.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی به دیدار خود با وزیر نیرو هم اشاره‌ای داشت و افزود: در این دیدار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با هدف تکمیل فاز ۲ و ۳ و بهره برداری آن در سال ۹۷ پیش بینی شد.

صالحی با اشاره به مطالبات کارگران پروژه سدسازی استان تاکید کرد: تا زمان تحقق وعده‌های دولتی، از محل اعتبارات داخلی حقوق معوقات کارگران پرداخت شود.

صالحی در نهایت از نمایندگان استان خواستار شد در امضای درخواست سؤال از وزیران دقت به خرج دهند و اظهار داشت: اصل سؤال از وزیران حق نمایندگان است اما با توجه به وضعیت خاص خراسان شمالی در جلسات و نشست‌های مختلف سؤالات و مباحث خود را مطرح کنند و یادآور می‌شوم خراسان شمالی تنها استانی بود که نمایندگان آن به اتفاق در انتخابات امسال از دولت دفاع کردند.

در این نشست طرح حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با هدف جریان سازی فرهنگ رضوی و معرفی خراسان شمالی به عنوان پایلوت تئاتر دینی کشور با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان با نسبت ۲۰ به ۸۰ درصد اعتبارات ملی به استانی مصوب شد و با موافقت اعضای جلسه، خراسان شمالی دبیرخانه تئاتر رضوی تا ۱۴۰۰ شد. هم چنین با کلیات طرح تجهیز بخش مصالح ساختمانی آزمایشگاه مرجع اداره کل استاندارد استان و اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در استان موافقت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار