امام‌جمعه موقت شهرستان بجنورد گفت: اگر به دشمنانی که ظلم می‌کنند اعتماد کنید آتش جهنم دامن‌گیر همگان می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 07 April 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی گفت: ارتباط دشمنی نظام استکباری با جامعه اسلامی بسیار واضح است و امروز قصد داریم به دشمن‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم علی‌الخصوص سوره ممتحنه که تمامی آیات آن مربوط به دشمن‌شناسی است بپردازیم.

امام‌جمعه موقت شهرستان بجنورد در ادامه بیان کرد: در آیات این سوره به مسلمانان توصیه‌شده است که از رابطه دوستی با دشمنان و کسانی که دشمنان خدا و مؤمنین هستند بپرهیزند.

وی ادامه داد: نخستین ویژگی دشمن خاصیت تجاوزگری او است و هر کس این روحیه را داشته باشد قطعاً دشمن تلقی می‌شود.

نوری مطرح کرد: دومین ویژگی دشمنان نظام اسلامی سرپیچی از فرامین الهی و نپذیرفتن ولایت‌فقیه است درست همانند زمان پیامبر اکرم (ص) که مشرکین ایشان و دین مبین اسلام را قبول نداشتند.

امام‌جمعه موقت بجنورد ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال برادری و برابری است اما دشمنان آن را ضد حقوق بشر می‌دانند و با قوانین خود که اساساً با تبعیض وبرتری نژادی همراه است دنیا را محک می‌زنند که نمونه بارز آن خواستن انرژی هسته‌ای تنها برای خودشان است.

وی افزود: ویژگی سوم دشمنان اسلام این است که عرصه را بر مؤمنان تنگ کرده و با تحریم‌های متنوع بر آنان فشار می‌آورند درست همانند زمان پیامبر اکرم (ص) که با فشارهای مختلف از جانب کفار مجبور به هجرت شدند.

نوری ادامه داد: امروزه نظام‌های استکباری نیز همچون آمریکا، انگلستان و اسرائیل به مسلمانان فشار آورده و فلسطینیان را از خانه و کاشانه خود رانده‌اند و با سلاح‌های خود کودکان و زنان سرزمین‌های اشغالی را به خاک و خون می‌کشند.

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: بر کس پوشیده نیست که رژیم کودک کش صهیونیستی اسرائیلی به جنوب لبنان حمله کرد و ۱۹ هزار تن از شیعیان را به شهادت رساند و همین رژیم دم از صلح جهانی میزند که یک‌سخن بسیار مضحک است.

وی ادامه داد: امروزه ملت شریف ایران به دنبال پیشرفت، ترقی و تکامل است که علت ایستادگی نظام استکباری در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین امر است و می‌خواهند با تحریم‌های فلج‌کننده فشار وارد کنند اما خبر ندارند که تحریم‌ها دیگر اثری ندارد و نمی‌تواند مانع از پیشرفت کشور ایران شود.

نوری مطرح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس 240 هزار نفر از جوانان این مرزوبوم به شهادت رسیدند اما مقابل تجاوز دشمنان بااقتدار ایستادگی کردند که این یک ظلم فراموش‌نشدنی است.

امام‌جمعه موقت بجنورد عنوان کرد: دشمنان 5 استان مرزی در زمان جنگ را از بین برده و در میان مردم رعب و وحشت، مجروح و زخمی به وجود آوردند که نتیجه زیاده‌خواهی‌هایشان بود حال چگونه می‌توانیم با آنان دست دوستی داده و عزت خود را زیر سؤال ببریم.

وی افزود: به چنین دشمنی نبایستی اعتماد کرد و ارتباط دوستانه برقرار کرد لذا به کسانی که ظلم می‌کنند اعتماد نکنید که آتش جهنم دامن‌گیر همگان می‌شود.

نوری در پایان گفت: همه ملت ایران و مسئولان همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند بایستی از مکر و حیله دشمنان بر حذر باشند و احتیاط کنند زیرا کلید حل مشکلات در دست دشمن نیست و آنان اعتقادی به مشکل ندارند و تنها خواستار نابودی این نظام‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار