مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سهم محرومان خراسان شمالی در مصارف زکات از ۳۰ درصد سال ۹۵ به ۶۱ درصد در سال ۹۶ افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 07 April 2018

عباس اهرابی با اشاره به سهم پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی محرومان از محل منابع زکات، گفت: سهم محرومان این استان در مصرف زکات از ۳۰ درصد در سال ۹۵، به ۶۱ درصد در سال ۹۶ رسید.

اهرابی با یادآوری اینکه در سال گذشته روستاییان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات به این نهاد پرداخت کردند، افزود: ۶۱ درصد این منابع برای محرومان و ۳۹ درصد نیز برای ساخت و تکمیل پروژه عمرانی هزینه شد.

وی مصارف زکات درزمینه محرومان خراسان شمالی را در بخش‌های درمانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال، تحصیلی، معیشت اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تلاش‌های شورای زکات این استان همچنین عاملان و روحانیون فعال در این عرصه، ۱۱۶ درصد از برنامه‌های این واجب الهی در سال ۹۶ محقق شد.

اهرابی با یادآوری اینکه هدف‌گذاری سال گذشته برای جمع‌آوری زکات هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود بیان کرد: امیدواریم طی سال ۹۷ این رقم به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رشد پرداخت زکات طی سال ۹۷، تأکید کرد: پرداخت به‌موقع زکات برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه بسیار مؤثر است و به راین اساس باید تمامی مدیران و مسئولان این استان درزمینه فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم به پرداخت آن بیش از گذشته تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان‌های این استان نیز، یادآور شد: مردم خیر شهرستان بجنورد با پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در رتبه اول و بعدازآن شیروان با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اسفراین یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی پرداخت زکات قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶۹ روستای این استان مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: طی سال گذشته ۳۰۰ روستای این استان زکات مال خود را به کمیته امداد این استان پرداخت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار