درخواست استاندار از رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی:
به دنبال حاشیه های به وجود آمده پس از پخش برنامه تلویزیونی(( وقتشه )) از شبکه نسیم استاندار خراسان شمالی طی ارسال نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار تهیه بک برنامه جدید ویژه استان خراسان شمالی شد.
کد خبر: ۵۸۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶ 08 April 2018
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، متن نامه به شرح زیر است:
باسمه تعالی
بردار ارجمند جناب آقای دکتر علی عسگری
رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام:
همانگونه که مستحضر هستید کشور عزیزمان ایران از نظر ترکیب جمعیتی متشکل از اقوام و اقلیت های گوناگونی است. استان خراسان شمالی نیز همانند سایر نقاط کشور متشکل از اقوام( فارس، کرمانج، ترک و ترکمن ) و مذاهب ( شیعه و سنی ) می باشد که در سالیان متمادی در کنار یکدیگر در کمال آرامش زیسته و دارای پیشینه های فرهنگی و تاریخی مشترک می باشند که امروز به عنوان گنجینه فرهنگها شناخته می شود.
اما برنامه تلویزیونی (( وقتشه )) که در مورخ 16/1/97 از شبکه نسیم با هدف معرفی این استان پخش گردید بدون توجه به ترکیب قومیتی و تقسیمات کشوری استان ( استان خراسان شمالی متشکل از شهرستان های: بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و فاروج می باشد) و عدم دعوت از نخبگان، قهرمانان، ورزشکاران، هنرمندان و ... این استان در برنامه مذکور و عدم هماهنگی با دستگاههای ذیربط در استان جهت معرفی هر چه بهتر استان و افزودن غنای برنامه، موجب آزردگی خاطر جمعی از مردم شریف این استان گردیده است.
لطفا دستور فرمایید ضمن تجدید نظر در محتوای برنامه (( وقتشه )) نسبته به تهیه یک برنامه جدید ویژه استان خراسان شمالی با توجه به موارد فوق و رویکرد همگرایی در بین اقوام که مورد تاکید سند راهبرد مدیریت مسائل قومی می باشد اقدام گردد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار