مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی:
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی : هم‌اکنون ۳۰۰ هزار نیکوکار در قالب طرح‌های صدقات، زکات، اکرام ایتام، محسنین و همچنین مراکز نیکوکاری با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 09 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ هزار نیکوکار در قالب طرح‌های مختلف با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: ۱۵۵ هزار نفر از این افراد در قالب طرح صدقات و ۲۶ هزار نفر در قالب طرح اکرام و همچنین سه هزار نیکوکار نیز در طرح زکات با این نهاد همکاری دارند.
 اهرابی افزود: علاوه براین ۱۵۴ هزار خیر نیز در محلات شهرستان‌های این استان توسط مراکز نیکوکاری شناسایی‌شده‌اند که هرکدام از آنها به‌نوعی در کمک‌رسانی به محرومان به این نهاد همکاری دارند.
 وی با تأکید بر اینکه تمامی کمک‌های خیران طبق تکلیف قانونی و شرعی و بر اساس نیت خیران هزینه می‌شود، افزود:این نهاد درصدد است از روش‌های الکترونیکی نوین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی استفاده کند، چراکه روش‌های نوین کمترین هزینه و زمان را برای رسیدن کمک‌ها به دست محرومان نیاز دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی استفاده از سامانه نیکوکاری ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۸، شماره‌گیری کد ussd به شماره #۴*۵*۰۵۸*۸۸۷۷* و یا پیامک عدد یک به سامانه ۸۸۷۷ و همچنین مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir را چهار روش الکترونیکی برای اهدای کمک‌های مردمی به محرومان تحت حمایت این نهاد اعلام کرد.
اهرابی در ادامه با تأکید بر اینکه کمک‌رسانی محرومان به‌صورت ویژه‌ای در سال ۹۷ در حال اجرا است، بیان کرد: طبق برنامه‌های سال جاری این نهاد درصدد است کمک‌های مردمی را به‌صورت خدمات مرتبط با توانایی و امکانات افراد به دست نیازمندان برساند، به‌طوری‌که از تخصص‌های پزشکان، معلمان، وکلا، اساتید دانشگاهی، مشاوران و روانشناسان، معماران، کارخانه‌داران، اصناف و سایر اقشار فعال در جامعه برای کمک‌رسانی به نیازمندان بهره‌برداری کند.
وی در ادامه با یادآوری اینکه طی امسال بیشترین اعتبارات این نهاد صرف امور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای سال ۹۷ شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مددجویان و سطح‌بندی خدمات است.
وی همچنین از توسعه مشاغل دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از راهبردهای توسعه اشتغال جامعه جوان تحت حمایت این نهاد نام برد و افزود: با توجه به اینکه طرح‌های دانش‌بنیان از پایداری و درآمد بیشتری برخوردار است کمیته امداد خراسان شمالی در حال برنامه‌ریزی بلندمدت برای آشنایی دانشجویان تحت حمایت با فضاهای کسب‌وکار دانش‌بنیان است.
اهرابی در ادامه توانمندسازی خانوارهای ساکن در مناطق محروم و مرزی از طریق اشتغال خرد و خانگی را از سایر فعالیت‌های سال ۹۷ برشمرد و افزود: ارائه خدمات معوض به‌جای بلاعوض نیز باهدف توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
 وی تأکید کرد: طبق برنامه‌های سال جاری خدمات به مددجویان در مدت‌زمان مشخص‌شده سه‌ساله به‌صورت زمان‌دار باهدف توانمند به مددجویان ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار