کد خبر: ۵۸۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 09 April 2018

میدان شهدای گمنام روبروی پمب گاز، کافی است تا سری بزنید تا پرده نوشته‌های تقدیر و تشکر مردم از پخت نان سالم و باکیفیت را مشاهده کنید.
صاحب این نانوایی بانویی است که زمانی مددجوی کمیته امداد بود و امروز باهمت و پشتکار محکم خود توانسته هم نان‌آور خانه شود و هم نان تازه باکیفیت دست مردم بدهد و البته برای سه نفر دیگر نیز اشتغال‌زایی کند.
معصومه دل‌بزرگی دارد و دوست دارد همه آدم‌ها حداقل در لحظات کوتاهی که بر سر سفره‌های غذا می‌نشینند با خوردن نان تازه باکیفیت لحظات خوبی رو بگذرانند.
 معصومه محمد زاده کارآفرین جوان کمیته امداد خراسان شمالی درباره سرگذشت زندگی‌اش می‌گوید: سال‌ها پیش؛ وقتی‌که سه سال داشتم پدر را از دست دادم و با کارگری مادربزرگ شدم.
او تمام داشته‌های امروزش را مدیون نان حلال مادر می‌داند و می‌گوید: مادرم به من یاد داد روی پای خودم بایستیم و خوب زندگی کنم. البته کمک‌های کمیته امداد هم تأثیرات مهمی در جایگاه امروز من داشت.
من با کمک‌های مادر و کمیته امداد توانستم تا دیپلم درس بخوانم.
 تا اینکه برای کار در بخش جراحی و منشی پزشکان مشغول به کار شدم؛ اما گذر زمان و داشتن رئیس مرا خسته کرد. ترجیح می‌دادم خودم کارفرما باشم. معصومه ادامه می‌دهد: سال‌های می‌شد به دلیل فوت پدر تحت حمایت کمیته امداد بودیم واژ نزدیک با خدمات کمیته امداد آشنا بودم.
 و البته از کودکی علاقه زیادی به پختن نان داشتم به‌نحوی‌که همیشه دوست داشتم خودم نان بپزم و همین امر باعث شد با مشاوره‌های کمیته امداد و دریافت ۱۵ میلیون تومان وام اشتغال قرض‌الحسنه طرحم را آغاز کنم.
به‌این‌ترتیب قدم‌های اولیه کارم را آغاز کردم. بعدازآن با همکاری یکی از خیران فامیل توانستم دستگاه نانوایی خریداری کنم.
وی با یادآوری اینکه در ابتدا، از پخت دو کیسه آرد شروع کردم، ادامه می‌دهد: حالا روزانه ۱۵ کیسه آرد، پخت دارم و به دلیل کیفت نان تولیدی‌ام از تمام نقاط شهر بجنورد مشتری دارم. دو نفر از شاگردانم را بیمه کرده‌ام و خودم هم بیمه‌شده کمیته امداد هستم.
معصومه به برنامه‌های آینده‌اش اشاره می‌کند و می‌گوید: هم‌اکنون در حال دریافت وام دوم توسعه طرحم هستم تا به‌این‌ترتیب بتوانم دستگاه‌هایم را افزایش دهم و فضای کارم را توسعه دهم.
وی همچنین به خاطره‌ای اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: روزی یکی از کودکانی که هرروز مشتری من بود به من گفت که به‌تازگی صلوات فرستادن و فاتحه را یاد گرفته است؛ چراکه مادر پدرش هرروز به دلیل کیفیت نان پخته‌شده‌ام قبل از غذا برای شادی روح پدر و مادرم صلوات می‌فرستند و فاتحه می‌خوانند.
وی همچنین به برنامه‌هایش در حمایت از نیازمندان اشاره کرد و ادامه می‌دهد: تاکنون با رایزنی با خیران توانسته‌ام روزانه هزینه‌های خرید بخشی از نیازمندان را تأمین کنم و البته خودم نیز در حد توان یاری گر این خانواده‌ها هستم.
/سایت خبری کمیته امداد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار