فرمانده تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی گفت: دومین یادواره گرامیداشت شهید مرتضی زرهرن پنجشنبه هفته جاری با حضور امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۸۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 09 April 2018

امیر سرتیپ ابراهیم گل گلی یکشنبه در نشست برنامه ریزی برگزاری دومین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن اظهار کرد: این شهید والامقام به عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش محسوب می شود.
وی گفت: امروز به برکت خون شهدا و مخصوصا شهدای مدافع حرم، ایران اسلامی از امنیت بسیار خوبی در منطقه و حتی جهان برخوردار است.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: افتخار می کنیم که این شهرستان در دوران دفاع مقدس شهیدان بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
امین رضا مرآتی اظهار کرد: سال 97 را در حالی آغاز می کنیم که با تلاش های دلاورمردان سپاه و ارتش و نظامیان کشور دیگر ریشه داعش در منطفه خشک و بر عزت ایران در دنیا افزوده شده است.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تیپ 258 شاهرود خدمت می کرد که برای دفاع از حرم زینب (س) به سوریه اعزام شد.
این شهید از تکاوران ارتش کشور و از اعضای تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود بود که در 21 فروردین ماه سال 95 در انجام عملیات مستشاری به دست تکفیری ها به شهادت رسید.
شهید زرهرن متولد 1358 در شهر شیروان استان خراسان شمالی و از تکاوران ارتش کشور دارای دو فرزند دختر و پسر است که در سن 37 سالگی به فیض شهادت نائل شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که در دوران دفاع مقدس 636 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار