نماینده مردم بجنورد ؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد، ممنوع شود گفت: مجلس برای وضع قوانین در این زمینه آمادگی دارد.
کد خبر: ۵۸۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 09 April 2018

علی قربانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که برای آن عوارض گمرکی پرداخت نمی شود و نظارتی هم بر کیفیت این اجناس صورت نمی گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولید داخل، تولیدکننده باید حمایت شود گفت: اکنون هزینه های تولید بسیار بالا است و همین امر موجب افزایش قیمت می شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: به خاطر همین، تولیدکننده قادر نیست در بازار خارجی رقابت داشته باشد و بر این اساس باید تلاش شود تا هزینه های تولید کاهش یابد.
قربانی تصریح کرد: کاهش هزینه های تولید از طریق کاهش نرخ سود بهره های وام بانکی و حمایت از یارانه برای صادرات قابل تحقق است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: به طور مثال در کشور چین، برای حمایت از تولید داخل و رونق صادرات، یارانه لحاظ می شود.
وی با بیان اینکه اگر صادرات رونق گیرد، تولید داخل نیز رونق می گیرد گفت: تولید کننده هم باید برای افزایش کیفیت محصول تولیدی خود تلاش کند و تولید محصول با رویکرد صادرات انجام شود.
وی گفت: انتظار می رود برای حمایت از تولید داخل، دولت به عنوان مصرف کننده عمده، نیازهای خود را از تولید داخل تامین کند.
قربانی اظهار کرد: بسیاری از محصولات داخلی، کیفیت خوبی دارد و از این رو انتظار می رود نهادها و دستگاه های دولتی نیازهای خود را از تولیدات داخل تامین کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به معنای ممنوعیت واردات تمام کالاها نیست گفت: رویکرد این است که کالاهایی که در داخل تولید مشابه دارد، ممنوع شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار