مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و 690 طرح برای دریافت تسهیلات فراگیر اشتغال در سامانه کارا استان ثبت شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان شیروان است.
کد خبر: ۵۸۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 09 April 2018

حسن نوری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد 211 طرح به بانک های عامل ارسال شده، 2 هزار و 650 طرح در دستگاه های اجرایی و بقیه هم در کمیته های فنی در دست بررسی است.
وی گفت: از مجموع کل طرح های ثبت شده در سامانه کارا یکهزار و 495 طرح معادل 32 درصد در شیروان، یکهزار و 245 طرح معادل 26.5 درصد در اسفراین، 948 طرح معادل 20.2 درصد مربوط به بجنورد و بقیه مربوط به سایر شهرستان های استان است.
نوری با اشاره به اینکه 85 درصد طرح های ثبت شده در سامانه کارا سهم کشاورزی و دامپروری است گفت: از این تعداد 70 درصد آن مربوط به پرداخت تسهیلات در بخش دام سبک و سنگین است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در مجموع، یکهزار و 753 طرح در حوزه مشاغل خانگی با 210 میلیارد ریال اعتبار پارسال در این استان معرفی شد که تاکنون، تسهیلات حدود 50 درصد آن پرداخت شده است.
نوری گفت: بعضی بانک ها اعتبارات حوزه مشاغل خانگی را قطره چکانی ابلاغ می کنند که انتظار می رود در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد تا روند کارها شتاب گیرد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که براساس تازه ترین آمارها نرخ بیکاری در این استان کمتر از 10درصد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار