کد خبر: ۵۸۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 10 April 2018

مرتضی زرهرن در تاریخ ۵۸/۴/۲۴ در شهرستان دارالمصلین شیروان چشم به جهان هستی گشود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای حسین‌آباد و دبیرستان را در شهر شیروان گذراند و پس از اخذ دیپلم در سال ۷۸ در دانشگاه افسری امام علی (ع) تهران پذیرفته شد و به خدمت ارتش جمهوری اسلامی در آمد و طی ۴ سال تحصیل در دانشکده افسری در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و دوره تکاوری را نیز گذراندند.

وی به‌عنوان یک نیروی زبده و فعال مشغول به خدمت در لشگر شاهرود شد و بعد از مدتی به پادگان شهید پژوهنده چهل دختر منتقل گردید.

زرهرن در سال ۱۳۸۳ ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر به نام علی و یک دختر به نام فاطمه است.در سال ۱۳۸۸ به دلیل دارا بودن تخصص در پاک‌سازی مواد منفجره به منطقه عین خوش در استان خوزستان اعزام‌شده و به مدت ۱۸ ماه به پاک‌سازی مواد منفجره و مین‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی مشغول شد و بعد از طی این مدت به پادگان چهل دختر بازگشت.

در سال ۹۳ به شهرستان بروجرد استان لرستان منتقل شدند تا دوره عالی مهندسی را در آنجا بگذراند و در تاریخ ۹۴/۱/۶ به درجه سرگردی نائل شد و در اسفند ۹۴ داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعش به سوریه اعزام شد.

در نیمه‌شب ۹۵/۱/۲۱ در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه براثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

شهید مرتضی زرهرن فردی معتقد، با ایمان و پیرو ولایت‌فقیه بود. کسی که نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و به پرداخت خمس و زکات اموالش مقید بود و دقت نظر خاصی به صله ارحام و اهل‌بیت داشت.

روحش شاد و راهش پر رهرو و مستدام باد.

گفتنی است دومین یادواره شهید مرتضی زرهرن پنج‌شنبه با حضور امیر پوردستان در محل گلزار شهدای شیروان و در جوار بقعه متبرکه امامزاده حمزه رضای این شهر برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار