فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 281 هکتار از اراضی ملی و جنگلی استان در سال 96 دچار حریق شد که نسبت به سال ماقبل آن27 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۵۸۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 11 April 2018

سرهنگ موسی الرضا حیاتی سه شنبه در گفت و گویی و با بیان اینکه سال 95، 581 هکتار از اراضی این استان در آتش سوخت اظهار کرد: این میزان در سال 96، 61 فقره حریق با 281 هکتار در مراتع و جنگل های خراسان شمالی بود که نسبت به سال ماقبل آن از لحاظ تعداد حریق 35 درصد کاهش دارد.
وی میزان خسارت های وارده بر اثر حریق به اراضی ملی و جنگلی استان را 13 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از لحاظ ریالی شاهد افزایش خسارت ها بوده ایم زیراکه 2 مورد حریق جنگلی در مناطق قرق شده جنگل های ارس رخ داد.
حیاتی با اشاره به علل عمده آتش سوزی در اراضی ملی و جنگلی افزود: شکارچیان غیرمجاز در مناطق جنگلی اقدام به شکار پرندگان می کردند که آتش را خاموش نمی کردند و به مکان های بیشتر سرایت می کرد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از 281 هکتار آتش سوزی اراضی ملی و جنگلی استان در سال گذشته 118 هکتار اراضی جنگلی و مابقی اراضی مرتعی بوده است که بیشترین آتش سوزی با 103هکتار مربوط به راز و جرگلان و کمترین با 80 هکتار مربوط به مانه و سملقان بوده است.
حیاتی افزود: شماره تلفن 1504 به‌ عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می کند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار