فرماندار راز و جرگلان در این جلسه از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به منظور شکوفایی فرهنگ و هنر و اهمیت دادن به مسئله مفاخر و رجال شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۵۸۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 11 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ فرماندار راز و جرگلان در این جلسه از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به منظور شکوفایی فرهنگ و هنر و اهمیت دادن به مسئله مفاخر و رجال شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

محمد زارعی هدک، با اشاره به اینکه می بایست قدر بزرگان و مفاخر را بدانیم، افزود: در راستای معرفی مفاخر به مردم و ارج نهادن به آنها در جهت الگوگیری تلاش نماییم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راز و جرگلان هم در ادامه این جلسه به تشریح وظایف و آئین نامه انجمن مفاخر و اهمیت برگزاری آن در شهرستان پرداخت.

حجت الاسلام رضا منصوریان ضرورت تشکیل انجمن مفاخر شهرستان را برای رفع محرومیت با زبان فرهنگ، شناساندن پتانسیل های بلقوه شهرستان در همه حوزه ها و بالفعل کردن آنها ذکر کرد.

وی پیگیری و مرمت قبور مفاخر راز و جرگلان را از مسائل مطرح شده در این نشست دانست و افزود: نام گذاری برخی از خیابان ها و کوچه های شهرستان به نام مفاخر و بزرگان منطقه در دستور کار است.

در ادامه این جلسه اعضای انجمن مفاخر شهرستان راز و جرگلان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که برنامه ریزی برای تجلیل از آیت ا... محمدی نجفی رازی، شیخ عبدا... رازی، پروفسور زکریا عین بیگی در شهر راز، مختومقلی فراغی شاعر ترکمن و افتتاح مسجد آتانیاز آخوند بخارایی و بزرگداشت وی و تجلیل از دکتر عبدالجلیل غیادی در بخش جرگلان و گرامی داشت حاج قجر قدیمی در بخش غلامان از مصوبات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار