معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی:
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به برنامه درس ملی مصوب 20 شهریور 91 شورای عالی آموزش‌وپرورش بیان داشت: فعالیت‌های آموزشی مدارس دوره ابتدایی خراسان شمالی تا تاریخ ۱۳ خرداد برقرار است.
کد خبر: ۵۹۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 16 April 2018

عصمت بدخشان با اشاره به برنامه درس ملی مصوب 20 شهریور 91 شورای عالی آموزش‌وپرورش در اجرای بند ۲/۱۳ آیین‌نامه مذکور مبنی بر صیانت از برنامه درسی اظهار داشت: در راستای اجرای ساعات آموزشی دوره ابتدایی، فعالیت‌های آموزشی مدارس دوره ابتدایی خراسان شمالی تا تاریخ ۱۳ خرداد برقرار است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: به‌منظور اجرای دقیق ساعات درسی و بر اساس مصوبات ستاد امتحانات استان، با عنایت به بند ۱/۱۳ برنامه درس ملی، زمان آموزش در دوره ابتدایی حداقل 800  جلسه‌ی آموزشی در طول سال تحصیلی بوده، بنابراین تاکید می‌گردد تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس دوره ابتدایی حداقل تا ۱۳ خرداد دایر و باید نسبت به ارائه محتوای آموزشی کتاب‌های درسی اقدام گردد.

وی ادامه داد: ازآنجاکه ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فرآیند جمع‌آوری اطلاعات از آموخته‌های آنان و قضاوت در مورد حدود آن آموخته‌هاست بایستی این فرایند از طریق ارزشیابی تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه‌ی درسی هر پایه انجام پذیرد. بنابراین انتظار می‌رود که معلمین محترم با بررسی شواهد پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز در پوشه کار، چک‌لیست، آزمون‌های عملکردی، سیاهه رفتار و سایر اطلاعات و مستنداتی که در فرایند آموزش جمع‌آوری و مدیریت نموده است نمون برگ پیشرفت تحصیلی-تربیتی دانش‌آموز را (فرم الف)، در قالب جملات تشریحی مثبت و با زبانی قابل‌فهم، ساده و با تکیه‌بر توانایی‌ها و قوت‌های دانش‌آموز و ضعف‌ها و ارائه رهنمودهای لازم ناظر بر عملکرد تکمیل و ارائه نماید تا والدین به‌روشنی و درستی نسبت به روند یادگیری آگاهی یابند و وظیفه‌ی خود را جهت بهبود و اصلاح فرایند فرزند خویش بدانند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل فعالیت پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی را تا تاریخ ۹ خرداد اعلام نموده و گفت: مدارس ابتدایی باید نسبت به ارائه برنامه‌های آموزشی، درسی و تعمیق فعالیت‌های یادگیری تا زمان فوق‌الذکر اقدام نمایند و از روز شنبه مورخه 12/03/96 لغایت 13/03/96 نسبت به ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی به اولیاء با همکاری مدیر و معاونین آموزشی اقدام  نمایند.

وی ادامه داد: با استناد به مصوبه هشتصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش مورخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ با موضوع اجرای آزمون هماهنگ منطقه‌ای در پایه ششم، لازم است همچون سنوات گذشته به نحوی برنامه‌ریزی به عمل آید که پایه ششم ابتدایی تا ۱۳ خرداد نسبت به تدوین برنامه آزمون هماهنگ منطقه‌ای نوبت دوم اقدام گردد.

مقتضی است مدیران مدارس در راستای اختیارات و شرح وظایف شورای مدرسه مندرج در بند (ب ماده ۱۰ و ماده ۹۶) آیین‌نامه اجرایی مدارس، نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام نموده و موضوع را به اطلاع اولیای دانش آموزان برسانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار