رئیس کشتی با چوخه خراسان شمالی خبر داد
رئیس کشتی با چوخه خراسان شمالی از برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در روستای کالیمانی برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 16 April 2018

قاسم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: مسابقات کشتی با چوخه با عنوان جام صیاد شیرازی و سردار بابامحمد رستمی و شهدای این منطقه برای نخستین بار در روستای کالیمانی واقع در منطقه مانه و سملقان در تاریخ 28 فروردین‌ماه به‌صورت استانی برگزار خواهد شد.

رئیس کشتی با چوخه خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات با عنوان مسابقات قهرمانی کشتی باچوخه خراسان شمالی با حضور کشتی‌گیرانی از همه شهرستان‌های استان و حتی استان‌های هم‌جوار به‌صورت یک‌روزه در چهار وزن 74 کیلوگرم، 84، 96 و سنگین‌وزن برگزار می‌شود و به‌منظور آماده‌سازی قهرمانان استان و ترویج بیشتر این کشتی سنتی و بومی استان انجام می‌شود.

وی در خصوص جزئیات این مسابقات بیان کرد: ساعت 8 لغایت 10 صبح روز 28 فروردین‌ماه وزن‌کشی خواهد بود و رأس ساعت 10 مسابقات آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 نفر کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حاضر باشند.

اسدی جایزه نفر اول را یک نفر شتر، نفر دوم را یک قوچ و نفر سوم را یک رأس بره عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 50 میلیون تومان هزینه برای این رقابت‌ها نیاز است که این مبلغ و جوایز از محل شورا و دهداری کالیمانی و شمالی از مردم روستا تأمین می‌شود.

وی از حضور مسئولین شهرستان، روستای کالیمانی و استان برای حضور دعوت‌شده و همچنین از حضور پیشکسوتان چوخه خبر داد و اظهار کرد پیشکسوتان چوخه کار شب قبل از مسابقات تشریف بیاورند و پذیرایی و محل اسکان برای این عزیزان فراهم خواهد بود.

اسدی همچنین از برگزاری مسابقات کشتی با چوخه به‌صورت هفتگی خبر داد و بیان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان در سالن واقع در جوادیه بجنورد هر هفته مسابقات کشتی با چوخه را برگزار خواهیم کرد.

رئیس کشتی با چوخه خراسان شمالی در پایان از همه علاقه‌مندان به کشتی با چوخه دعوت کرد تا برای تماشا حضور به هم رسانند و همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان استان و آقای کریمان ورزش و جوانان مانه و سملقان برای کمک‌ها و حمایت‌هایشان از کشتی با چوخه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار