سرپرست معاونت گردشگری ،سرمایه گذاری و تامین منابع َاداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی گفت: سفره خانه سنتی میزبان شرق در شهرستان گرمه به مساحت دوهزارمترمربع بامشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.
کد خبر: ۵۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 21 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ، هادی سعادت طلب اظهارداشت: اشتغالزائی درشهرستان وایجاد زیرساخت برای رفاه حال گردشگران ومسافران ازمهمترین اهداف برپائی این سفره خانه به شمارمیرود.
وی افزود: این پروژه با اعتبار 2000میلیون ریال با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی  راه اندازی شده است که علاوه برانجام پروژه های گردشگری همچون ساخت کمپینگ ها ،دهکده های گردشگری وهتلها ،استان خراسان شمالی  در سال های اخیر در راه اندازی رستوران های سنتی نیز فعال بوده و چندین سفره خانه سنتی   نیز افتتاح گردید.

سعادت طلب  اظهار کرد: با بهره برداری از این طرحها  و سایر طرح های گردشگری تحول مناسبی همراه با تنوع در حوزه سرمایه گذاری بخش گردشگری استان خراسان شمالی  انجام می شود و انتظاراست با حمایت از این طرحها زیرساخت های گردشگری در استان بیش از گذشته تقویت شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی  گفت: در حال حاضر چندین سفره خانه سنتی که در سالهای اخیر افتتاح شده اند فعالیت های خوبی راداشته اند ما خوشحالیم که پیوند گردشگری و میراث فرهنگی در بافت قدیم خراسان شمالی  به شکل مطلوبی دارد اتفاق می افتد و خانه ها و عمارتها و زمین های بلا استفاده در بافت های قدیم خراسان شمالی به بهره برداری های خوبی رسیده اند و ضمن رونق بافتهای  قدیم خراسان شمالی  اشتغالزایی خوبی هم انجام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار