معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان گفت: حلقه ارتباطی میان اتاق بازرگانی با صادرکنندگان استان نسبت به وضعیت موجود باید تقویت شود.
کد خبر: ۵۹۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 22 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: اتاق بازرگانی باید تمامی صادرکنندگان استان را شناسایی کند و با برگزاری نشستی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راهکارهای عملیاتی برقراری ارتباط بیشتر با صادرکنندگان و موانع اداری، مالی و تجاری توسعه صادرات غیر نفتی احصاء شود.
وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، تصریح کرد: ظرفیت های تشویقی موجود در احکام قانونی، برنامه ششم توسعه و بودجه سال 97 برای حمایت از صادرکنندگان در راستای حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی نیز جمع آوری شود و همچنین تاکید دارم برای تحقق اهداف توسعه ای استان مدیران اجرایی ذی ربط باید جسارت و ریسک مدیریتی داشته باشند.
پورعیسی بیان داشت: یکی از شرایط صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات از سوی بانک توسعه صادرات این است که حقوق صاحبان سهام باید حداقل 20 درصد دارایی آنان باشد اما با توجه به شرایط استان این موضوع یکی از موانع توسعه صادرات خواهد بود بنابراین باید طی مکاتبه ای با مرکز خواستار کاهش این رقم باشیم و همچنین اتاق بازرگانی استان از تمامی صادرکنندگان بخواهند تا برای تجدید ارزیابی دارایی های خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: بانک های استان علاوه بر سیاست های تشویقی دولت برای حمایت از صادرکنندگان باید سیاست ارادی نیز داشته باشند.
پورعیسی همچنین بر تشکیل کمیته ای تخصصی با حضور صادرکنندگان، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت معدن و تجارت،امور مالیاتی و بانک توسعه صادرات برای شناسایی موانع و الزامات توسعه صادرات استان در سال جاری تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار