مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تاکنون هفت هزار و 850 خانوار روستایی معادل 19 درصد از جمعیت این شهرستان زیر پوشش برنامه تربیت سفیران سلامت قرار گرفته اند.
کد خبر: ۵۹۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 22 April 2018

حسین زارع یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سلامتی با کمک ارگان ها و تک تک آحاد مردم جامعه ایجاد خواهد شد که در این راستا برنامه خودمراقبتی اجتماعی در 67 روستای بزرگ شامل دو سوم روستاهای این شهرستان را زیر پوشش قرار داده است.
وی افزود: در همه خانوارها باید سفیر سلامت داشته باشیم که برنامه هایی در این خصوص برای دانش آموزان صورت گرفته است؛ در این راستا هم 275 سفیر سلامت دانشجو و سرباز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی با بیان اینکه در هفته سلامت بیش از 20 برنامه شاخص در شیروان برگزار می شود، افزود: 120 نفر از افراد بی بضاعت برای انجام آزمایش قندخون و کلسترول رایگان به آزمایشگاه های خصوصی معرفی می شوند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان راه اندازی اتوبوس سیار تشخیص سریع و رایگان بیماری ها، غربالگری دیابت و فشار خون در مراکز جامع سلامت، برگزاری همایش سبک زندگی سالم، برگزاری بازی های بومی و محلی، جشنواره غذایی و مسابقات ورزشی در منطقه کوسه و حسین آباد را از جمله برنامه های هفته سلامت برشمرد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار