نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس گفت: آیت‌الله مهمان‌نواز شناسنامه انقلابی خراسان شمالی بود.
کد خبر: ۵۹۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 23 April 2018

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد با اشاره به درگذشت آیت الله مهمان نواز اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز " ره "، عالمی نیکوسیرت و مبارزی مخلص و والاهمت، بزرگی خدوم و یاری بصیر و پرکار و بی حاشیه برای امامین انقلاب در خراسان بزرگ، مجاهد عرصه علم و فرهنگ و امامت جمعه و امانت‌داری صادق و ولایت محور برای مردم در مجلس خبرگان رهبری بود.

وی ادامه داد: او که به‌نوعی شناسنامه انقلابی مردم خراسان شمالی بود، بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن اصرار می‌ورزید و پشتیبانی از ولایت امر امت بیت الغزل همه سخنرانی‌ها و ملاقات‌هایش با اقشار و افراد مختلف مردمی و مسئولان لشکری و کشوری بود.

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: برآشفتگی‌ آیت‌الله مهمان‌نواز در برابر کسانی که به هر نوعی از ولایت زاویه می‌گرفتند بر کسی پوشیده نبود و بهترین سرمایه مؤمنان را تولی و تبری می‌دانست.

وی افزود: او عامل به معروف و ناهی از منکر، داعی به خیر بود و دلسوز مردم و به‌ویژه محرومان و پا برهنه‌ها که  امام  راحل ره به‌حق ولی‌نعمتان انقلابشان می‌دانست، عروج آسمانی انسانی کریم الخلق و پیر برنایی که همواره  پشتیبانی صادق و درعین‌حال ناصح و دلسوز مدیران و مسئولان  سطوح مختلف ملی و محلی در همه‌سال پس از پیروزی نهضت و استقرار نظام اسلامی بود، ما را بر آن می‌دارد که بگوییم فقدان این عالم ربانی مصداقی بر حدیث نبوی شریف است که " اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیئ ".

جعفری ادامه داد: در این ضایعه که برای اهالی خطه گنجینه‌ی  معرفت‌ها، خراسان شمالی،  غیرقابل‌جبران است در کنار مردمی ولایی و شریف و همه داغداران و محبان شجره علم و فقاهت و بستگان و مریدان آن راحل نیکو سرشت و مأوا بهشت، به همدردی می‌ایستیم و خود را با رضای به‌حکم و قضای الهی تسلا می‌دهیم. خدایش رحمت کند که " عاش سعیدا و مات سعیدا " او خدوم بود و امین.

وی در انتها گفت: خوشا به حالش و زهی سعادت که عارفی خوش‌نام  و محبوب که به مردم عشق می‌ورزید و بر اجرای احکام شریعت حرص می‌خورد،  در مولد سید الساجدین و اسوة العارفین علی بن الحسین (ع) عزم سفر جاودانگی کرد و ان شاء ا.. بر خوان غفران و رحمت پروردگارش مهمان اولیاء حق گردید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار