استاندار:
استاندار خراسان شمالی گفت:قدم های موثری برای رشد ورزش استان برداشته شده که پایه ریزی برای ایجاد دهکده جهانی کوراش در این استان یکی از مهم ترین قدم ها در راه توسعه ورزش این خطه خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 23 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در دیدار رئیس کمیته توسعه فدراسیون جهانی جودو اظهار داشت:خراسان شمالی به عنوان ایرانی کوچک ظرفیت های قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد لذا انتظار می رود ورزشکارانی که با عنوان ورزشکاران صلح و دوستی سفری به این استان دارند، در معرفی خراسان شمالی موثر باشند.
وی با بیان این که ورزش برای نسل های مختلف به ویژه جوانان ما نهادینه شده ، افزود: حروف واژه ورزش در زبان فارسی از معانی همچون وارستگی، راستی، زیبایی پسندی، شجاعت و جسارت عاریه گرفته شده است لذا برای موضوع ورزش در ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.
رئیس کمیته توسعه فدراسیون جهانی جودو نیز در این دیدار گفت:در مدت یک هفته اقامت در ایران، این کشور را بسیار زیبا و متفاوت دیدیم و مهم تر آن که توانستیم ورزش جودو را در این کشور به خوبی درک کنیم.
نیکولاس مستر با تاکید بر اینوکه جودو می تواند جامعه را به سوی تغییرات مثبت هدایت کند، افزود: آمادگی ارائه برنامه های خوبی برای داوران رشته جودو هستیم که تاثیر مثبتی بر مردم ایران خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ایران ظرفیت های قابل قبولی در رشته های ورزشی به خصوص جودو دارد که می تواند در جهان بدرخشد و از این طریق خود را به دنیا معرفی کند.
وی با تاکید بر این که هدف از ارتقای ورزش جودو رسیدن به صلح ، دوستی ، صداقت و احترام گذاشتن است، خاطرنشان کرد: در برنامه های پیش بینی شده برای ایران، بر روی مسائل آموزش و یادگیری تمرکز بسیاری داریم و اگر بتوانیم ارتباط خوبی را با مردم ایران برقرار کنیم شاهد رشد و ارتقای رشته جودو در دنیا خواهیم بود.
گفتنی است: تور فدراسیون جهانی جودو در قالب تور آموزشی، تبلیغی از سوی اتحادیه جهانی جودو به ‌منظور آموزش، تبلیغ و مستندسازی از نقاط پررنگ در رشته جودو و کوراش متشکل از یک گروه 9 نفره شامل آقای میکلس انگاری قهرمان المپیک، گروه مستندساز خارجی به مدیریت آقای نیکولاس مستر همراه دو فیلم‌بردار، امیرحسین سیاحی دبیر کل فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، آخوندزاده قهرمان مسابقات آسیایی، میری رئیس کمیته روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش کشور به همراه دو فیلم‌بردار، وارد خراسان شمالی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار