امام جمعه اسفراین :
امام جمعه اسفراین، بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت ادعیه به ویژه صحیفه سجادیه در احیاء سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 25 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین در خصوص برگزاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» به میزبانی خراسان شمالی بیان کرد: در بحث دریافت معارف اسلامی، تفاوت کلام پروردگار با کلام انسان همانند فاصله زمین با آسمان بوده بنابراین در ادعیه ها کلام و جملات با عیار بسیار بالایی نگارش شده است.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم دایره المعارف خود را غنا ببخشیم باید از ظرفیت ادعیه ها استفاده کنیم، افزود: صحیفه سجادیه به عنوان یک ادعیه از کلام نافذی در حوزه های مختلف برخوردار است که در این راستا باید به منظور دریافت معارف غنی آن، بیش از پیش سر سفره دعاهای این ادعیه بنشینیم.

حجت الاسلام محمدیان با ذکر اینکه صحیفه سجادیه به نوعی خواهر قرآن نیز نام برده می شود، گفت: در صحیفه سجادیه سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف تبیین شده که می توان از آن بهره گرفت.

وی با اشاره به برپایی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» یادآورشد: برپایی این همایش اقدامی پسندیده در راستای فرهنگ سازی زندگی و سیره امام سجاد(ع) در جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با بیان اینکه قرآن فقط برای خواندن نیست بلکه باید از مباحث آن عبرت گرفت و در زندگی خود به کار گرفت، گفت: ادعیه نیز همین طور است در کنار خواندن آن باید به مباحث استکبار ستیزی، ساده زیستی و قناعت و راه روش ائمه در برخورد با دیگران و خودسازی آنان نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در خطبه های نماز بیشتر از احادیث استفاده می کنند، گفت: باید در خطبه ها متن اصلی برگرفته از قرآن و ادعیه باشد و برای تبیین و تفسیر بیشتر از احادیث استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار