معاون امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در همایش سامانه دادور، هوشمندسازی فرآیند امور در فضای کسب و کار را مانع بروز رانت خواری دانست.
کد خبر: ۵۹۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 25 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این همایش اظهار داشت: راهکار مدیریت هوشمند فرآیندهای کسب و کار در واقع بهره مندی از فناوری های نوین و روز دنیاست که باعث می شود انسان کمترین دخالت را در مباحث کاری داشته باشد و از رانت افراد جلوگیری شود.
وی افزود: فساد اداری در کشورهای جهان سوم عمق زیادی دارد و یک موضوع جهان شمول و گسترده است و باید با بهره مندی از راهکارهای مختلف این فسادها به حداقل رسانده شود.
وی تصریح کرد: اهتمام ما برای سالم سازی و ارتقای سلامت اداری باید افزایش یابد چرا که ما کشوری اسلامی و با باورها و اعتقادات دینی هستیم که این مباحث ارزشی باید در فضای کسب و کار پیاده سازی شود.
پورعیسی اشاره داشت: فرآیند درخواست زمین، صدور مجوزها و ثبت دیگر درخواست ها در خراسان شمالی بسیار طولانی است که تمامی این موارد در واقع همان فضای کسب و کار است که باید بهبود یابد بنابراین استفاده از فناوری جدید موجب تسریع در این امور خواهد شد.
وی گفت: اکنون که دولت برای حل مشکل فرآیندهای طولانی کسب و کار وارد عمل شده است و سامانه های مختلفی را راه اندازی کرده و یا در دستور کار دارد باید عملکرد استان به گونه ای باشد که متقاضیان با مراجعه به این سامانه در کوتاه ترین زمان مشکلات شان حل شود.
پورعیسی خطاب به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: از ظرفیت های خوب سامانه ها بهره مند شوید و دستگاه های اجرایی ذی ربط مباحث مرتبط با حوزه خود را ساماندهی و اطلاع رسانی کنند تا فرآیند امور شتاب گرفته و رضایت عمومی بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی هجدهمین استانی است که سامانه دادور را راه اندازی کرده است و برای موفقیت در این بخش لازم است تا از تجارب موفق دیگر استان ها بهره مند شویم بنابراین تیم های تخصصی به این استان ها برای کسب تجربه اعزام شوند.
پورعیسی تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم برای راه اندازی این سامانه و بهره مندی از آن الزامی است و از صدا و سیما می خواهیم به این موضوع اهتمام بورزد و هم چنین ما سعی داریم برای استفاده مطلوب از ظرفیت های سامانه دادور و دیگر سامانه های بخش اقتصادی از نقطه نظرات نخبگان استان با برگزاری نشست های تخصصی بهره مند شویم.
گفتنی است، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی ، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها و قوانین و مقررات مرتبط با آن، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار و مدیریت دریافت و پاسخ به شکایت، از اهداف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار است که در این راستا چهار سامانه دادور، سام، نما و یاور در حوزه کسب و کار با هدف پیشرفت و توسعه مباحث اقتصادی کشور تعریف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار