معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت:برای انجام بهتر کارهای اجرایی در دستگاه های اجرایی باید از حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی کمک گرفت.
کد خبر: ۵۹۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 26 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در جلسه هم اندیشی مدیران سازمان جهاد کشاورزی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:تمام واحدهای تحقیقاتی تجهیز خواهد شد تا بهتر بتوانیم وارد حوزه اجرایی و عملیاتی امور شویم زیرا انجام کارهای مطالعاتی الزامیست.
وی در ادامه سخنان خود اشاره ای به همایش بزرگ سرمایه گذاری در تیرماه امسال داشت و افزود:این همایش با حضور 120 تا 140 سرمایه گذار عمده برگزار خواهد شد لذا حوزه کشاورزی می تواند از این فرصت استفاده کند تا چالش ها و پیشنهادهای خود را در بخش های مختلف ارائه دهد.
پورعیسی خاطرنشان کرد:باید از فرصتی که دولت در بخش توسعه پایدار روستایی ایجاد کرده است، بهترین بهره وری را داشت و کمک نمایندگان مجلس نیز می تواند بسیار موثر باشد. 
نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:کشورهای پرجمعیت در حوزه کشاورزی به جای استفاده از سیستم مکانیزاسیون به سمت  مدرنیزاسیون حرکت کرده اند و برای تحقق این کار در استان نیازمند کارهای مطالعاتی هستیم. علی قربانی اظهار داشت:تا زمانی که شاهد افزایش نرخ بهره بانکی  و ارز باشیم نمی توانیم به سمت تولید ثروت حرکت کنیم. وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از زمان استقرار خود تاکنون 3هزار و 100 میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری کرده که باید در این خصوص اطلاع رسانی درستی انجام شود و نباید چنین موضوعاتی مورد غفلت واقع شود. قربانی با تاکید بر این که اعتبارات تخصیص یافته باید در سند آمایش کشاورزی و بودجه لحاظ شود، در ادامه افزود:1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال مصوب شده است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:بخش کشاورزی یکی از مزیت های اصلی استان است لذا باید متناسب با اهمیت این حوزه، وقت برای ارتقای وضعیت گذاشت. هادی قوامی اظهار داشت: پرزحمت ترین کار، تولید است و اگر این وضعیت به درستی درک نشود اثرات منفی برجای خواهد گذاشت بنابراین باید هم جهت حرکت کرد تا موانع موجود را حل کرد. وی تصریح کرد: اگر کل اعتبارات تملک دارایی استان را صرف خسارات وارده به حوزه کشاورزی کنیم بازهم پاسخگو نخواهد بود ضمن اینکه ریسک بخش کشاورزی بسیار زیاد بوده و منابع اعتباری ماهم اندک است. قوامی خاطرنشان کرد: در بحث جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی باید پروژه هایی تعریف شود تا بتواند بخشی از مشکلات حوزه کشاورزی را حل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار