استاندار:
استاندار خراسان شمالی در آیین پایانی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)، اقتصاد منهای فرهنگ و فرهنگ منهای اقتصاد را بی معنی توصیف کرد و گفت: با توجه به چگونگی زندگی ائمه معصوم(ع) و منویات مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و مقاوم سازی فرهنگی می توانیم اقتصاد مقاومتی را راهکاری برای برون رفت از بحران اقتصادی دانست.
کد خبر: ۶۰۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 08 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این مراسم اظهار داشت: مصرف زدگی و اسراف، تجمل گرایی و اشرافی گری پایه های اقتصاد را به شدت متزلزل می کند و باید با تغییر در شیوه های زندگی خود با تکیه بر کارهای فرهنگی از بروز این مشکل جلوگیری کنیم.
وی افزود: مقاومت انسان در برابر تغییرات یک امر بدیهی و تعریف الگوهای درست و مناسب الزامی است و پیغمبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع( بهترین الگو برای تغییر رفتاری هستند.
صالحی ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی به ویژه سخنان امام سجاد(ع) اقتصاد به معنای درآمد و هزینه مفید و مناسب است و این موضوع به معنای کسب درآمد در حد توان و هزینه در حد نیاز و در ادامه انفاق، ایثار، گذشت و غنی سازی جامعه می باشد.
وی مطرح کرد: عدالت محوری، دانش بنیان بودن، مردم محوری، درون زایی و برون گرایی ۵ پایه اقتصاد مقاومتی است که توجه به حل مشکل نیازمندان، نیازسنجی و انجام امور با تکیه بر مباحث علمی، کار و تلاش مداوم و مستمر،تولید داخلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قابل رقابت در بازار برای نیل به خودکفایی و استقلال اقتصادی لازمه مبانی اقتصاد مقاومتی است.
وی اشاره داشت: علم اقتصاد در مبانی علوم انسانی در دین مبین اسلام حائز اهمیت و دارای جایگاه والایی است.
در ادامه این آیین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی فرهنگی و سیره و سبک زندگی امام سجاد(ع) سه کلیدواژه نهان و مهم در این همایش است.
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی افزود: اقتصاد مقاومتی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است که ۸ سال متوالی در رابطه با این موضوع مهم سخن می گویند و همواره تاکید دارند اقتصاد مهم ترین رکن از ارکان استقلال اقتصادی یک ملت است و به عنوان الگوی ناب و منحصر به فرد در میان الگوهای اقتصادی روز دنیاست.
وی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر عجین شده اند و بنا به منویات رهبری فرهنگ بنیان مرصوص اقتصاد است و گام نخست برای مقاوم سازی فرهنگی شناخت فرهنگ اصیل و ناب اسلامی است.
حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: آموزش و فرهنگ سازی توسط امام سجاد(ع) در فضای خفقان آور آن دوران در قالب دعا و نیایش در نبود اعتبار و بودجه که امروز یک موضوع اصلی برای اقدامات فرهنگی است، اتفاق افتاد و توانست مفاهیم ارزشی را منتقل نماید.
وی تصریح کرد: انسجام و وحدت موجود در خراسان شمالی می تواند به عنوان الگوی خوبی از وحدت با هدف ارتقا و اعتلای ایران اسلامی معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در این مراسم گفت: صحیفه یک دایره المعارف شیعی در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی، سلامت، آسیب شناسی، مناجات و ارتباط با خدا و ولایت مداری است و مهم ترین اثر این همایش باید هدایت اندیشمندان و جامعه به سمت و سوی این دریای بیکران باشد.
حجت الاسلام یعقوبی با اذعان به این که اقتصاد و فرهنگ دو عنصر جدایی ناپذیر هستند، ادامه داد: این دو موضوع متمم و مکمل یکدیگر هستند و اقتصاد بدون فرهنگ زیانبار و تحقق فرهنگ نیز بدون پشتوانه اقتصادی امکان پذیر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار