معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی خبر داد
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی طرح ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اسفراین در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 09 May 2018

عباسعلی گریوانی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه سیستم لجن فعال جایگزین برکه تثبیت در شهر اسفراین شده که در حال حاضر این پروژه بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: اولین مطالعات طرح فاضلاب شهر اسفراین در سال ۱۳۶۵ توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان بزرگ انجام گردیده و در ادامه مطالعات دیگری توسط شرکت‌های آب و فاضلاب استان خراسان بزرگ و مهندس مشاور طوس آب در این خصوص انجام گرفت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی افزود: پس از تصویب مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرایی طرح، تاکنون حدود ۱۹ کیلومتر خط انتقال و ۱۴۸ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و درمجموع ۱۶۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال شهر اسفراین و فرطان انجام‌شده است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد شهروندان این شهر از خدمات جمع‌آوری فاضلاب شهری برخوردارند.

وی تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت معادل ۸۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به‌صورت برکه تثبیت است که با نصب ۳۰ عدد هواده سطحی و تبدیل برکه تثبیت ساده به لاگون هوادهی ظرفیت این تصفیه‌خانه به ۱۶۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد.

گریوانی با اشاره به اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اسفراین و فرطان حدود ۱۴۸ کیلومتر اجراشده است، گفت: باقی‌مانده شبکه فاضلاب شهر اسفراین به طول حدود ۴ کیلومتر به‌صورت پراکنده و مسیرهای بازگشایی نشده تحت پیمان شرکت استحکام بنای آبی می‌باشد.

وی افزود: اسناد خط انتقال روستای فرطان به طول ۲ کیلومتر و شبکه جمع‌آوری خط فرطان به طول ۱۴ کیلومتر جهت پیمان جدید تهیه‌شده است و آماده واگذاری به پیمانکار می‌باشد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در پایان اعتبار موردنیاز برای تکمیل طرح را ۷۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: برای اجرای باقیمانده تصفیه‌خانه فاضلاب ۱۰ میلیارد ریال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

لازم به ذکر است که بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری اسفراین تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار