مدیرکل امور عشایری استان خراسان شمالی:
مدیرکل امور عشایری استان خراسان شمالی گفت: 50 درصد جمعیت عشایری استان خراسان شمالی در مناطق ییلاقی و قشلاقی شهرستان اسفراین فعالیت دارند.
کد خبر: ۶۰۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 09 May 2018

نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای عشایر شهرستان اسفراین با حضور مدیرکل امور عشایر، فرماندار و سایر اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا قلیپور از همراهی دولت تدبیر و امید با جامعه عشایری کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود:
در سال گذشته در سطح استان خراسان شمالی بیش از ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان عشایر استان خراسان شمالی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت عشایری استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین مشغول فعالیت هستند گفت: این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار رأس دام سبک است که سالیانه ۱۸۵۱ تن گوشت پاک ارگانیک و ۲ هزار و ۱۰۵ تن شیر تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان شمالی بابیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت عشایری استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین مشغول فعالیت هستند گفت: این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار رأس دام سبک است که سالیانه ۱۸۵۱ تن گوشت پاک ارگانیک و ۲ هزار و ۱۰۵ تن شیر تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

وی گفت : شهرستان اسفراین دارای پتانسیل‌های خوبی است که در حال حاضر ۲ طرح کشت گیاهان دارویی در مناطق ییلاقی و احداث سد میاندشت در منطقه قشلاقی در حال اجراست که می‌توان در توسعه جامعه عشایری شهرستان اسفراین مثمر ثمر باشد.

در ادامه این جلسه فرماندار اسفراین نیز گفت: ۱۲ درصد جمعیت شهرستان را جامعه عشایری تشکیل داده که بر همین اساس نیز بایستی ۱۲ درصد اعتبارات و خدمات به این جامعه اختصاص یابد تا توازن خوبی بین این جامعه که یک قشر زحمت‌کش و تولیدکننده مؤثر است برقرار باشد.

وی گفت: همه دستگاه‌های و سازمان‌های متولی موظف‌اند خدمات مؤثری به این جامعه عشایری ارائه نمایند.

جواد نوروزی از اسکان دائمی ۱۰۰ خانوار عشایری در منطقه میاندشت این شهرستان خبر داد و افزود: در منطقه میاندشت اسفراین برای اسکان دائمی این قشر زحمت‌کش زیرساخت‌های لازم فراهم گردیده است.

وی افزود: در سال گذشته ۷.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تکمیل سد میاندشت و مرمت و بهسازی راه‌های کوچ عشایری به این شهرستان اختصاص یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار