مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه زمان حضور بالگرد هلال احمر در استان بیشتر می شود گفت: یک فروند بالگرد امدادی مختص استان اوایل تابستان در بجنورد مستقر می شود.
کد خبر: ۶۰۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 10 May 2018

محسن نجات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون مدت زمان حضور بالگرد امدادی هلال احمر در استان، 2 هفته در ماه است که پس از تامین بالگرد، این زمان به یک ماه ارتقا می یابد.
وی افزود: جمعیت هلال احمر خرید چند فروند بالگرد را در دستور کار دارد که پیگیر هستیم یک فروند از این بالگردها مختص امداد رسانی در خراسان شمالی در اختیار قرار گیرد.
نجات گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، این بالگرد آمبولانسی تا 45 روز دیگر در استان مستقر می شود.
وی افزود: به لحاظ حادثه خیز بودن استان، وجود بالگرد برای امداد رسانی در حادثه های کوهستان، سیلاب، سوانح جاده ای و سایر حادثه ها ضروری است.
نجات در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه به لحاظ ناوگان خودرویی، تجهیزات و لجستیک شرایط خوبی در پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر استان برقرار است گفت: البته تلاش داریم برای خدمات رسانی بهتر، ناوگان خودرویی این جمعیت تقویت شود.
وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده، پنج دستگاه خودرو آمبولانس و ست نجات به ناوگان جمعیت هلال احمر استان افزوده می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: با خرید و تامین این خودروها، شمار آمبولانس های این جمعیت به 27 دستگاه ارتقا می یابد.
جمعیت هلال احمر خراسان شمالی 10 هزار نفر عضو دارد.
خراسان شمالی از استان های پرحادثه در کشور است و وقوع سیل، زلزله و رانش زمین از جمله حوادثی است که مردم استان را در معرض تهدید قرار داده است.
جاده های پرخطر در خراسان شمالی، این استان را مستعد حوادث رانندگی کرده است.
خراسان شمالی در میان 2 قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار گرفته و بر این اساس هر ساله میلیون ها مسافر از محورهای این استان تردد می کنند و متاسفانه بعضا دچار حادثه می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار