امام‌جمعه بجنورد گفت: دولت‌مردان در مذاکره با اروپاییان متوجه باشند که به خاطر شعارها در انتها مذاکرات زیرساخت‌های اقتصادی کشور از دست نرود.
کد خبر: ۶۰۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 12 May 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بجنورد اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی بر بندگی تأکید دارد و باید بندگی در تمام زندگی وجود داشته باشد که خلاصه آموزه‌های دینی است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: اسلام برنامه‌هایی برای تعالی جسم و روح داده است که نشان می‌دهد معنویت در جهان مهم‌تر از ظاهر آن است.

وی نماز را باعث به عروج رساندن انسان عنوان کرد و ادامه داد: نماز جمعه نماد اتحاد و شکوه مسلمانان در هفته است.

یعقوبی اظهار کرد: عمل روزه گرفتن در یک ماه از سال انجام می شود که برای تحقق اوج بندگی در انسان است و این چندین ساعت ریاضت کشیدن در یک ماه، افراد را برای تمام سال بیمه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در حج نیز سالی یک‌بار برای نشان دادن اوج عظمت و شکوه بین‌المللی مسلمانان  گردهم می‌آییند تا استکبار را کنار بزنند.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه تقویت تقوا و اراده بندگی است و روزه بنا بر بیان قرآن در جوامع پیش از پیامبر نیز بوده است.

یعقوبی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت است که مسلمانان به میهمانی خدا دعوت‌شده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) تصریح کرد: به کسانی که وفا ندارند اعتماد نکنید و این بیان به نوعی برای اتفاقات امروز کشور نیز صدق می‌کند.

وی به آیات ابتدایی سوره توبه اشاره کرد و افزود: مسلمانان بر عهدی که با کفار و مشرکین بسته‌اند باید پایبند باشند اما اگر عهدشکنی از سوی طرف مقابل صورت گرفت، مسلمانان خود را باید برای مقابله با پیشوایان کفر آماده کنند.

رئیس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: امروز با عهدشکنی همچون ترامپ روبه‌رو هستیم و اروپایی‌ها همچون انگلیس و فرانسه و آلمان با آن سابقه عملکردشان نسبت ایران، اظهار دارند که پایبند به برجام هستند اما بنا بر بیان رهبر انقلاب باید تضمین عملی از این کشورها گرفته شود.

یعقوبی گفت: رهبری فرمودند که به این اروپایی‌ها اعتمادی نیست و مسئولین باید حواس خود را جمع کنند که البته بیانیه دولت در روز گذشته نشان می‌دهد که در این امر مصمم هستند.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی برجام آزمون بزرگی در برابر دولت‌مردان است اما می‌ترسم که همچون گذشته زمان بگذرد و در انتهای مذاکرات چیزی در دست نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: مسئولان اگر خلف وعده اروپاییان را دیدند، شجاعانه اعلام کنند و نیازی به عذرخواهی نیست و فقط به اشتباه اتفاق افتاده معترف باشند زیرا باید جلوی ضرر گرفته شود.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: به خاطر شعار نباید زیرساخت‌های اقتصادی از بین برود و نباید همچون گذشته متن برجام از منظر متخصصین و کارشناسان محرمانه بماند.

یعقوبی تأکید کرد: مواظب باشیم که توپ در زمین ما نباشد و رسانه‌ها تحلیل کنند تا نسل آینده بداند که تا آخر خط، سر پیمان خود بودیم و باطن استکبار را آشکار کردیم.

وی ادامه داد: امریکا ابرجنایت‌کاری است که هیچ اعتمادی به آنها نیست و مسئولان باید سخنان رهبری را در دستورالعمل خود بدانند.

امام‌جمعه بجنورد افزود:40 سال است که بدون آمریکا زندگی می‌کنیم و این ملت راست‌قامت ایستاده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان به پیروزی حزب الله در انتخابات پارلمان لبنان اشاره و خاطرنشان کرد: پیروزی حزب‌الله در انتخابات سیلی محکمی بر چهره جبهه کفر و استکبار بود و کمر سعودی را شکست و خواب را از رژیم اشغالگر قدس  ربود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار