مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی از برگزاری اردوی مشترک بین‌المللی در کمتر از یک ماه دیگر در بجنورد خبر داد و آن را فرصتی مناسب برای استان تلقی کرد.
کد خبر: ۶۰۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 12 May 2018

کوروش بهادری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد گفت: تیم ملی کوراش بانوان و آقایان طی برگزاری اردوهایی که تا کنون 5 مرحله برگزارشده در حال آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در ادامه افزود: خراسان شمالی نیز به‌عنوان مهد کوراش در این اردوها هم در بخش بانوان و هم آقایان نمایندگانی دارد و از این 5 مرحله اردو دو مرحله به میزبانی بجنورد برگزار شد و در اعزام به مسابقات بین‌المللی نیز کوراشکاران استان نتایج خوبی کسب کردند که دو طلا در آقایان و یک برنز در بانوان بوده که از دو مسابقه هندوستان و ازبکستان حاصل شد.

وی همچنین بیان کرد: تیم ملی کوراش بانوان 14 اردیبهشت برای حضور در بازی‌های است گیم جاکارتا به اندونزی اعزام شدند که خانم مهتاب باغچقی به‌عنوان نماینده استان در این رقابت‌ها حضور داشت و هم اینک در اردوی مشترک بین المللی جاکارتا به سر می برند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در خصوص جلسه‌ای که با کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش داشت تصریح کرد: در این جلسه در خصوص سه محور صحبت شد که مهم‌ترین و قطعی‌ترین آن میزبانی اردوی بین‌المللی در بجنورد بود.

بهادری بیان کرد: با توجه به میزبانی خوب خراسان شمالی در مسابقات آسیایی کوراش جوانان که در تابستان 96 در بجنورد برگزار شد، میزبانی خراسان شمالی برای برگزاری اردوی مشترک بین‌المللی در خردادماه از سوی فدراسیون جهانی درخواست شد و با موافقت فدراسیون کشور، در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفت.

وی تاریخ برگزاری این اردو را 14 تا 24 خردادماه به مدت 10 روز در بخش آقایان عنوان کرد و افزود: در این اردو تیم‌هایی از کشورهای اندونزی، هندوستان، تایوان، ترکمنستان، تایلند و کره جنوبی حضور دارند و چند کشور دیگر نیز هستند که هنوز اعلام آمادگی نکردند.

بهادری این میزبانی را به نفع استان دانست و بیان داشت: ورزشکارهایی که در این اردو شرکت می‌کنند اکثر از قهرمان‌های این عرصه هستند و این فرصت خوبی برای تیم ملی و ورزشکاران استان است و با حریف تمرینی‌های خوب و باقدرتی تمرین می‌کنند و به تکنیک‌ها، فنون و علم روز دنیا در این ورزش مسلط‌تر خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی بابیان اینکه حدود 120 ورزشکار خارجی را میزبانی خواهیم کرد، ادامه داد: با برگزاری این میزبانی‌ها شناخت کوراش در استانمان بیشتر می‌شود، انگیزه ورزشکارانمان افزایش می‌یابد و آماده‌تر می‌شوند و امید است بتوانیم ورزشکارانی پرقدرت و آماده در بازی‌های آسیایی 2018 به‌عنوان نماینده استان اعزام کنیم تا مدال‌های خوش‌رنگ و افتخاری دیگر برای استان به ارمغان بیاورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار