آیین تجلیل و بزرگداشت سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی و هنری مانه و سملقان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 12 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ این آیین به منظور پاسداشت فرهنگ و تمدن این خطه از کشور و همچنین آشنایی بیشتر مردم و هنر دوستان با موسقی مقامی خراسان شمالی و اساتید و بخشی های این منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ این آیین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری خراسان شمالی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی مانه و سملقان این شهرستان برگزار و از ٨ نفر از پیشکسوتان حوزه موسیقی مقامی از جمله سهراب محمدی، حسین عزیزی، عید محمد پگرگ، عبدالعلی نوش نواز، پرویز زنبیل باف، لطیف پای برپی، علی ابراهیمی و فرهاد قادری با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود قدردارنی شد.

سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی مانه و سملقان علاوه بر عرصه موسیقی و نواختن دوتار در بیان داستانهای بومی منطقه نیز تبحر خاصی داشته و اشعاری نیز در زمینه و مناسبت های مختلف با کمک استاد ادبیات شهرستان سیاوش مهروسروده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار