نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جمع خوانی قرآن کریم مجمع الفضائل بوده و باید به‌صورت پرشور و شایسته برگزار شود.
کد خبر: ۶۰۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 13 May 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست ستاد جمع خوانی قرآن کریم که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرآن، اظهار کرد: بحث قرآن بحث نور بوده و هر جا سخن از قرآن به میان می‌آید رشد و کمال و معنویت هم در پی آن می‌آید.

وی بابیان اینکه خدمت به قرآن خدمت به کمال فردی و اجتماعی خود ما است، اضافه کرد: اگر نسل جوان با قرآن انس بگیرند بیمه‌شده و بسیاری از آسیب‌ها بر آنها اثر نخواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اصل جمع خوانی قرآن کریم برکات زیادی دارد؛ زیرا همزمان تجوید و لحن و صوت دارد؛ به‌گونه‌ای که در این مراسم قاریان پخته تلاوت کرده و افراد مبتنی لحن و صوت و تجوید می‌آموزند و افزون بر اینکه برکات فراوانی دارد، ثواب آن‌هم جداگانه است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو جمع خوانی قرآن کریم مجمع الفضائل بوده و باید به‌صورت پرشور و شایسته برگزار شود.

وی با اشاره به پخش زنده برنامه جمع خوانی قرآن کریم در بجنورد از صداوسیما، اضافه کرد: باید استان خود را از انزوا بیرون آورده و آن را در کشور و دنیا مطرح کنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: توسعه پایدار در همه زمینه‌ها ازجمله مسائل فرهنگی و معنوی لازم است؛ ازاین‌رو باید همه ما پای‌کار بیاییم.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد برنامه جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه رمضان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) با حضور قاریان برتر استانی و کشوری برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار