در آیینه تاریخ خراسان شمالی
اعضای شورای شهر بجنورد 10 سال قبل در چنین روزی مصوب کردند تا برای بررسی طرح کرم زباله‌خوار به ایروان سفر کنند.
کد خبر: ۶۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 14 May 2018

روز گذشته محمدحسین علی نیا از تعیین محل جدید کارخانه کمپوست مرکز خراسان شمالی خبر داد اما محل جدید جانمایی را اعلام نکرد.

وی در ادامه بر پیگیری انجام امور اجرایی و عدم ورود مسائل حاشیه‌ای را در احداث کارخانه کمپوست خراسان شمالی تأکید کرد که به نظر می‌رسد همین مسائل حاشیه‌ای از علل نام نبردن جانمایی جدید کارخانه کمپوست شده است.

اما احداث کارخانه کمپوست در خراسان شمالی قصه‌ای است که درازای آن به طول تاریخ ایجاد زباله در خراسان شمالی است. به‌طوری‌که یکی از نشریات محلی استان ۱۰ سال قبل نیز به این موضوع اشاره‌کرده است و از سفر اعضای شورای شهر بجنورد به ایروان ارمنستان برای بازدید از طرح کرم زباله خوار به‌جای کارخانه کمپوست خبر داده است.

قدرتی عضو سومین دوره شورای شهر بجنورد در این خصوص از اقتصادی بودن این طرح و حتی اجرایی شدن در برخی نقاط کشور مانند شیراز سخن گفته است.

این مطالب نشان می‌دهد که موضوع کارخانه کمپوست، جانمایی و احداث آن تاکنون چه مسیر پرپیچ‌وخمی را طی کرده است که پس از گذشت ۱۰ سال به جانمایی جدید رسیده‌ایم.

اما اینکه در این ۱۰ سال و حتی قبل‌تر بر سر پروژه کارخانه کمپوست بجنورد چه گذشته است مطلبی مفصل را می‌طلبد، اما همگان واقف‌اند که از این‌گونه پروژه‌ها در بجنورد و خراسان شمالی کم نیست که روند طولانی و بسیار سخت و صعبی را طی کرده‌ اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که ازجمله می‌توان به پروژه احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر بجنورد نیز اشاره کرد.

با نگاهی کلی به مسائل استان خراسان شمالی و بجنورد به نظر می‌رسد گاها تغییر مدیریت‌ها، تغییر سلیقه‌ها و حتی وجود برخی رانت‌ها باعث شده است که نه‌تنها سرعت پیشرفت و حرکت صعودی استان گرفته‌شده بلکه حتی عقب‌گردهای وحشتناکی نیز در این خصوص روی‌داده است.

در آینده این مسائل را بیشتر به رشته تحریر درآورده تا ببینیم مشکلات اساسی خراسان شمالی در عرصه توسعه و پیشرفت در حوزه این‌گونه اقدامات در چه راهی مانده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار