علی رحیمی :
دبیر نخستین جشنواره خط تحریری خراسان شمالی از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در ٢٦ اردیبهشت ماه جاری و وصول ٧٠٠ اثر خوشنویسی توسط هنرمندان استان به دبیرخانه این جشنواره مستقر در شیروان خبرداد.
کد خبر: ۶۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 14 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ علی رحیمی با اعلام این خبر افزود: آثار این جشنواره در بخش اصلی در محورهای اشعار شعرای خراسان‌شمالی، حکمت‌های نهج البلاغه«صد حکمت اول» و مطالب آزاد، بخش ویژه در محورهای نماز، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و ترویج خط ملی در فرهنگ عمومی و تشویق و ترغیب و حمایت از تولیدات هنری، به میزبانی شهرستان شیروان برگزار می شود.

رحیمی به مشارکت شهرستان های خراسان شمالی برای شرکت در این جشنواره در بخش های آزاد، حمت های نهج البلاغه ، نماز و اقتصاد مقاومتی اشاره و اذعان داشت: به ترتیب بیشترین آثار ارسالی توسط هنرمندان شهرستان شیروان،فاروج و مانه و سملقان می باشد.

وی با بیان اینکه از ٣٠ نفر از هنرمندان برگزیده این جشنواره با اهدا هدایایی به رسم یاد بود تقدیر خواهد شد، اظهار داشت: آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در محل مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است؛ جشنواره خط تحریری خراسان شمالی در سه بخش اصلی، ویژه و نمایشگاهی ۲٦ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شهرستان شیروان در محل مجتمع فرهنگی و هنری غدیر این شهرستان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار