با توجه به اهمیت بیماری تب برفکی در ایجاد خسارتهای اقتصادی فراوان به دامداران و لزوم پیشگیری از این بیماری واگیر دار ، طرح سراسری مایه کوبی تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان گرمه اجرا گردید .
کد خبر: ۶۰۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 14 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه ، آقای کامکار ، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه در این باره افزود : این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با استفاده از واکسنهای داخلی در تمامی واحد های دامی شهرستان با استفاده از کلیه نیروهای فنی و خودرویی توسط بخش دولتی شهرستان اجرا گردید . در این طرح بیش از 92 درصد از جمعیت دام سنگین شهرستان گرمه بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردیدند .

کامکار همچنین اضافه نمود : بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای مهم دامی می باشد که به علت واگیری و انتقال بالای این بیماری ، یکی از بیماریهای استراتژیک کشور می باشد که هر ساله برنامه پیشگیری در کشور در خصوص این بیماری اجرا می گردد . این بیماری با ایجاد تب ، لنگش ، زخم د ردهان و کاهش شدید تولیدات دامی باعث ایجاد خسارت در دامداری ها می شود .

کامکار همچنین افزود : دامداران محترم به منظور پیشگیری از این بیماری با اکیپهای فنی دامپزشکی همکاری نموده و نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای در دامداری خود اقدام نمایند و از هر گونه تردد بی مورد به دامداری ها خودداری نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار