پخش زنده جزء خوانی قرآن کریم از آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورددر ماه مبارک رمضان ساعت ۱۷:۳۰ ازشبکه اترک خراسان شمالی
کد خبر: ۶۰۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 15 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در نشست ستاد جمع‌خوانی قرآن کریم که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرآن، اظهار کرد: بحث قرآن بحث نور بوده و هر جا سخن از قرآن به میان می‌آید رشد و کمال و معنویت هم در پی آن می‌آید.
وی با بیان اینکه خدمت به قرآن خدمت به کمال فردی و اجتماعی خود ما است، اضافه کرد: اگر نسل جوان با قرآن انس بگیرند بیمه شده و بسیاری از آسیب‌ها بر آنها اثر نخواهد داشت.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اصل جمع خوانی قرآن کریم برکات زیادی دارد؛ زیرا همزمان تجوید و لحن و صوت دارد؛ به‌گونه‌ای که در این مراسم قاریان پخته تلاوت کرده و افراد مبتنی لحن و صوت و تجوید می‌آموزند و افزون بر اینکه برکات فراوانی دارد، ثواب آن هم جداگانه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو جمع خوانی قرآن کریم مجمع الفضائل بوده و باید به‌صورت پرشور و شایسته برگزار شود.
وی با اشاره به پخش زنده برنامه جمع خوانی قرآن کریم در بجنورد از صدا و سیما، اضافه کرد: باید استان خود را از انزوا بیرون آورده و آن را در کشور و دنیا مطرح کنیم.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: توسعه پایدار در همه زمینه‌ها ازجمله مسائل فرهنگی و معنوی لازم است؛ ازاین‌رو باید همه ما پای کار بیاییم.
گفتنی است، در این نشست مقرر شد برنامه جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه رمضان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) با حضور قاریان برتر استانی و کشوری برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار