حجت الاسلام رئوف سید نژاد :
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سید نژاد یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راه اندازی یگان حفاظت از اراضی موقوفات در استان از موقوفه خواری و اشخاص حقیقی و حقوقی که اجاره بها پرداخت نمی کنند، جلوگیری می کند.
کد خبر: ۶۰۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ 15 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سید نژاد یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راه اندازی یگان حفاظت از اراضی موقوفات در استان از موقوفه خواری و اشخاص حقیقی و حقوقی که اجاره بها پرداخت نمی کنند، جلوگیری می کند.
*اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۶ امامزاده استان
وی در ادامه گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در ۴۶ امامزاده خراسان شمالی اجرا می شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: در این ماه مبارک خیمه های معرفت با موضوع مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت کودکان و غرفه کودک و نوجوان در ۱۵ امامزاده برپا خواهد شد.
وی گفت: در مجموع در سال جاری حدود ۴۰ مبلغ برای اجرای برنامه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان و ارائه خدمات به مردم در نقاط مختلف استان مستقر می شوند که از این تعداد ۱۵ مبلغ غیربومی و از استان قم هستند.
وی افزود: روحانیان اعزامی در بخش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.
حجت الاسلام رئوف سید نژاد اضافه کرد: در قالب این طرح ترتیل خوانی قرآن کریم نیز هر روز به صورت زنده در ایام ماه رمضان از امامزاده سید عباس(ع) از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ پخش خواهد شد.
وی گفت: این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای سطح معرفتی، معارفی و ایجاد فضاهای معنوی خاص، پنج محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و ۱۸ محفل را با حضور قاریان بین المللی برگزار می کند.
*برگزاری مراسم شب های قدر در ۳۲ بقعه متبرکه استان
حجت الاسلام رئوف سید نژاد ادامه داد: در قالب این طرح برپایی افطاری در ۳۱ بقعه، سخنرانی در ۳۵امامزاده ، جشن امام حسن مجتبی(ع) در ۲۷ بقاع و مراسم شب های قدر در ۳۲ بقعه برگزار خواهد شد.
وی اظهارکرد: در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هم از حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام احمد شرفخانی در بارگاه امامزاده سید عباس(ع) و حمزه رضا(ع) بهره مند خواهیم شد.
*اقامه نماز عید سعید فطر در۳۷ امامزاده خراسان شمالی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان در ۱۳ بقعه متبرکه تفسیر قرآن اجرا می شود گفت: نماز عید سعید فطر در ۳۷ امامزاده این استان اقامه خواهد شد.
وی درباره طرح جامع امامزاده سید عباس (ع) بجنورد نیز اظهارکرد: اتمام این طرح نیاز به اعتبار بسیاری دارد که حمایت های استانداری خراسان شمالی و خیران را می طلبد.
وی درباره موقوفاتی که قابلیت سرمایه گذاری دارند نیز بیان کرد: تاکنون ۵۰ موقوفه در استان با کاربری های مختلف مانند کشاورزی، مسکونی و تجاری شناسایی شدند که مستعد سرمایه گذاری هستند.
حجت الاسلام رئوف سید نژاد گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران در زمینه های مختلف مانند ایجاد اماکن تجاری، فرهنگی، اداری و بهداشتی است و در این راستا هم از طرق مختلفی مانند رسانه ها و صدا و سیما تبلیغات و اطلاع رسانی انجام داده است.
وی درباره طلب اوقاف از دستگاه های اجرایی هم اظهارامیدواری کرد که در سال جاری این مطالبات پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار