رئیس اتحادیه صنف قنادان خراسان شمالی:
رئیس اتحادیه صنف قنادان خراسان شمالی از نرخ زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: پایین آمدن قدرت خرید مردم بیش از همه بر صنف قنادان تأثیر سو داشته و میزان فروش را کاهش داده است.
کد خبر: ۶۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 15 May 2018

علی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: از اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه است که امسال با افزایش یک هزارتومانی، هر کیلو زولبیا بامیه درجه 1 به مبلغ 13 هزار تومان و درجه 2 به مبلغ 12 هزار تومان به فروش خواهد رسید.

رئیس اتحادیه صنف قنادان خراسان شمالی در ادامه افزود: کل قنادان پروانه دار 50 نفر هستند که در استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: از طرفی با افزایش قیمت تخم‌مرغ و روغن و همچنین افزایش 20 درصدی حقوق کارگران و از طرف دیگر با کاهش قدرت خرید مردم شرایط کمی برای قنادان سخت شده است.

رحمتی تصریح کرد: دو سالی است که بازارها خراب‌شده و قدرت خرید مردم پایین آمده و این موضوع بیشتر از همه‌جا بر صنف قنادان تأثیرگذار بوده است چراکه شیرینی جزو اقلام ضروری محسوب نمی‌شود و با پایین آمدن قدرت خرید، از سبد خرید مردم تقریباً حذف‌شده است.

رئیس اتحادیه صنف قنادان خراسان شمالی همچنین بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش فروش داشتیم و حتی کفاف دستمزد کارگران را هم نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بعضی قنادان نیز به مکان‌های ارزان‌قیمت تغییر جا می‌دهند تا کرایه کمتری داشته باشد اما به نسبت فروش نیز در آن مکان‌ها پایین‌تر است.

 وی با اشاره به قیمت شیرینی افزود: سه سال است که قیمت شیرینی افزایش نداشته و در حال حاضر شیرینی زبان دانمارکی 14 تا 15 هزار تومان و درجه 2 نیز 12 هزار تومان است و همچنین شیرینی ‌تر درجه 1 مبلغ 17 هزار تومان و درجه 2 مبلغ 14 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار