معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت:با توجه به این که خراسان شمالی یکی از قطب های ارزشمند پرورش اسب اصیل ترکمن است، بنابراین تشکیل زنجیره ای به منظور توسعه این صنعت الزامیست.
کد خبر: ۶۰۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 16 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در کارگروه اسب اصیل ترکمن اظهار داشت:در قالب ایجاد این زنجیره می توان مباحثی همچون دریافت تسهیلات، کمک های دولتی و یا حمایت های کشوری را دنبال کرد زیرا تشکیل زنجیره برای موضوعات مهم یکی از موارد مورد توجه در مباحث اقتصاد مقاومتی است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از این که 2ونیم میلیارد تومان برای توسعه صنعت اسب اصیل ترکمن در استان اختصاص دادیم اما اقدامی از سوی مسئولان متولی برای دریافت آن انجام نشده است، افزود:باید دستگاه های متولی در جذب چنین اعتباراتی بسیار فعال تر و جدی تر عمل کنند و امیدواریم تا پایان سال مالی این موضوع محقق شود زیرا کمک خیلی خوبی به حوزه توسعه صنعت اسب می شود.
پورعیسی در بخش دیگر سخنان به موضوع احداث باشگاه سواری نیز اشاره کرد و گفت: در هر نقطه ای از استان اگر باشگاه سواری احداث شود، باید این موضوع در نقشه جامع سرمایه گذاری نیز مطرح و دیده شود.
وی با تاکید بر این که باید مسائل مرتبط با توسعه صنعت اسب استان ساماندهی شود، تصریح کرد: در ارتباط با اختصاص زمین برای پیست سوارکاری نیز باید با نهادهایی همچون ارتش، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شورای شهر جلسه ای تشکیل و چارچوب های لازم تعیین و تعریف شود.
پورعیسی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار زیادی برای رونق صنعت اسبداری در این استان به ویژه در شهرستان راز و جرگلان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت ها به برنامه ریزی نیاز دارد.
وی بیان کرد: تاریخ دقیق برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن به میزبانی استان سریع تر اعلام شود و با توجه به این که برگزاری مسابقات و جشنواره اسب اصیل از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا باید با برنامه ریزی دقیق‌تری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار