معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری با بیان این که پیش بینی می شود امسال در استان ۱۰ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری۷۵۰ میلیارد تومان بهره برداری شود، گفت: همه ما بر این موضوع واقف هستیم که بسترسازی برای بهره برداری از یک پروژه چند سال به طول می انجامد.
کد خبر: ۶۰۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 17 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در دفاع از عملکرد سال های اخیر مدیران استان در بخش اقتصادی و جذب اعتبارات اظهار داشت: از سال 92 تاکنون توانستیم 1700 میلیارد تومان اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان را جذب کنیم، آن هم اعتباراتی که تماما نقدی نبوده و برای جذب آن نفس مدیران استان گرفته شد و هم چنین در سال 95 با درایت شخص استاندار، خراسان شمالی تنها استانی بود که تخصیص اعتباراتش صددرصد شد.
وی افزود: سال گذشته با حمایت و پیگیری استاندار توانستیم 24 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره بند ز را چند ماه زودتر از دیگر استان ها جذب کنیم و تاکید می کنم در حوزه عمرانی علاوه بر جذب سهم استان از محل اعتبارات تعیین شده توانستیم از محل منابع مختلف، مازاد بر تکالیف قانونی خود جذب داشته باشیم و ظرفیت های جدیدی را برای استان ایجاد کنیم.
پورعیسی اذعان داشت: در این سال ها هم چنین هر ساله به طور متوسط توانسته ایم 1000 میلیارد تومان تسهیلات بانکی معرفی کنیم.
وی اشاره داشت: برای به بار نشستن پروژه ها در خراسان شمالی با دستگاه های اجرایی و نظارتی نشست های متعدد داریم و تمام این پیگیری ها به دلیل احساس مسئولیت و تعلق خاطر ما درخصوص یشرفت استان است.
وی ادامه داد: خدمت در استان خراسان شمالی را از افتخارات خود می دانم و برای توسعه این استان احساس مسئولیت می کنم و تاکید دارم تکامل امری تدریجی است و ما امروز پس از 5 سال شاهد رشد فزاینده در روند بهبود شاخص های استان در حوزه های مختلف مانند زیرساخت ها، اقتصادی و اجتماعی هستیم به گونه ای که توانستیم رتبه چهارم کاهش نرخ بیکاری و رتبه اول نرخ مشارکت اقتصادی را در سال گذشته به دست آوریم و کسب این جایگاه ها نشان می دهد که اتفاقات و اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.
پورعیسی با بیان این که مباحث اقتصادی و اجتماعی نباید با موضوعات سیاسی یکی شود، تاکید کرد: به دیدگاه و نگاه نمایندگان استان احترام می گذارم اما بنده از زمان ورودم به استان به دنبال توسعه زیرساخت ها در تمامی بخش ها بوده ام و به عنوان مثال تلاش کردیم با ایجاد زیرساخت ادارای بتوانیم تجهیزات اداری را تامین و تکمیل کنیم بنابراین نادیده گرفتن تمامی این اقدامات و تلاش ها را دور از انصاف می دانم.
در ادامه این نشست، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: منع به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه های اجرایی یکی از مصوبات جلسه گذشته بود که این موضوع به تمامی فرمانداران و مدیران استان ابلاغ شد.
احسانعلی عالی افزود: افتتاح 226 پروژه اولویت دار استان با اعتباری افزون بر 133 میلیارد تومان از دیگر مصوبات جلسه گذشته بود که این مورد نیز به تمامی فرمانداران ابلاغ شد تا در دستور کار کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها قرار گیرد.
وی در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص تعداد پروژه های افتتاح شده در سال های 95 و 96 تصریح کرد: 2804 پروژه با 1644 میلیارد تومان اعتبار در دوسال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسیده است و بنا به تاکید استاندار، بهره مندی مردم از این پروژه ها را معطل مناسبت هایی مانند دهه فجر و هفته دولت نگذاشته ایم.
وی تاکید کرد: دولت با تمام توان خود کار می کند و حزبی برخورد کردن و سیاه نمایی در مورد اقدامات دولت را در واقع ضربه زدن به نظام می دانم.
پرداخت دیون مانده و مرخصی سال 96، تبیین بند ک تبصره 12 برنامه بودجه مبنی بر تخصیص 5 درصدی اعتبارات استان به حوزه امور بانوان و خانواده و ارائه طرح های پیشنهادی حوزه بانوان مانند والدین آرام کودکان شاد و کمپین ملی گفت و گوی خانواده از دستورکارهای این نشست بود که با موافقت اعضا به تصویب رسید. هم چنین گزارشی از منابع و مصارف بانک های استان توسط رئیس شورای هماهنگی بانک ها و گزارشی هم در خصوص وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار