معاون توسعه و منابع انسانی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: تکمیل اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی (ع) روستای گردشگری زوارم این شهرستان که بعد از 20 سال همچنان نیمه تمام رها شده، 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۶۰۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 19 May 2018

اسماعیل زارع روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: هم اکنون این اردوگاه نیاز به بسیاری از تعمیرات در بخش های مختلف، حفر چاه، ساختمان سرایداری و برق دارد.
وی مساحت این اردوگاه را 15 هکتار عنوان کرد و گفت: تاکنون سه هکتار از این فضا نهال کاری شده که شامل 6 هزار نهال غیر مثمر است ولی با نبود آب مواجه هستیم.
زارع با اشاره به خشک شدن چاه بزرگترین اردوگاه فرهنگی تربیتی استان خراسان شمالی در شیروان افزود: میزان برداشت آب این مجموعه آموزشی در سال هزار متر مکعب است.
معاون توسعه و منابع انسانی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: این پروژه استانی تعریف شده است که باید در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد.
زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در 28 کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.
سالانه شمار زیادی گردشگر و زائر به این خطه تفریحی 'زوارم' سفر می کنند و این منطقه گردشگری در مسیر جاده اصلی استان های شمالی کشور به مشهد واقع شده که با ساخت این طرح مکانی برای اوقات فراغت دانش آموزان و اردوگاهی برای فرهنگیان مهیا می شود.
هم اکنون 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار