مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با اشاره به تاکید استاندار برای ایجاد بوستان ویژه بانوان در مراکز شهرستان های استان گفت: تاکنون 17 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد بوستان ویژه بانوان در شهرهای استان جذب شده است.
کد خبر: ۶۰۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 20 May 2018

ملیحه یغمایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بوستان ویژه بانوان در شهرهای بجنورد، شیروان، جاجرم و آشخانه به بهره برداری رسیده و اجرای آن در سایر شهرها نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: بر اساس هدفگذاری انجام شده و دستور استاندار، قرار است تا هفته دولت، هشت بوستان ویژه بانوان در مراکز شهرستان های استان دایر شود که تاکنون نیمی از اهداف محقق شده است.
وی افزود: برای بازپیرایی بوستان مهربانو به عنوان بوستان ویژه بانوان بجنورد سه میلیارد و 500 میلیون اعتبار هزینه شد و بوستان مادر و کودک نیز به عنوان ظرفیت دیگر برای بانوان مرکز استان ایجاد شده است.

* 700 میلیون ریال اعتبار برای سند توسعه زنان خراسان شمالی
یغمایی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اجرای سند توسعه زنان استان 700 میلیون ریال اعتبار دارد گفت: 360 میلیون ریال از این میزان از منابع دفتر زنان و خانواده ریاست جمهوری جذب شده است و تامین مابقی نیز توسط استانداری تعهد شده است.
وی با اشاره به پیگیری برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک در استان گفت: ایجاد شهر دوستدار کودک در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان و گرمه پیشنهاد و طرح ها ارسال شده است که با بررسی های بیشتر، یک یا 2 طرح به عنوان پایلوت انتخاب خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، باید پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای به دفتر امور بانوان و خانواده اختصاص یابد که این مبلغ در استان با احتساب بودجه حقوق و دستمزد 980 میلیون ریال است.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 433 هزار و 336 نفر مرد و بقیه زن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار